تخصیص کمپ شفق برای نگهداری زنان کارتن‌خواب


نماینده استانداری از تخصیص کمپ شفق برای نگهداری زنان کارتن‌خواب پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آذرنیا صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر 6000 نفر ظرفیت به کمپ‌های پایتخت اضافه شده است، گفت: ساماندهی وضعیت معتادان متجاهر یکی از مطالبات اصلی مردم است.

وی با بیان اینکه کمپ شفق برای نگهداری زنان کارتن‌خواب با ظرفیت 1000 نفر پس از بهسازی از شهرداری تهران تحویل گرفته شده است، گفت: از هفته آینده پس از اخذ مجوزات لازم از کمیته هماهنگی کشور، جمع‌آوری معتادان آغاز خواهد شد.

نماینده استانداری در جلسه امروز با بیان اینکه واگذاری کمپ‌های خاورشهر اتحاد ظرفیت اسکان ماده 16 به 1000 نفر می‌رسد، گفت: شهرداری تهران توانسته به صورت علمی و عملی به وظایف خود عمل کند و فعال‌ترین عضو شورای هماهنگی تهران شهرداری و شورا بوده است.

آذرنیا با بیان اینکه ظرفیت 10 هزار نفری در فشافویه برای محکومان ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر تنها 2500 نفر در این مرکز هستند و قرار است بخشی از این اردوگاه برای معتادان ماده 16 اختصاص داده شود.

وی همچنین در مورد اعتبارات مالی ماده 15 معتادان گفت: درمان هر معتاد یک دوره سه ماهه است که برای هر دوره 16 میلیارد تومان پول لازم است و در طول سال 4 دوره سه ماهه باید برگزار شود و نیازمند اعتبار هستیم که در حال حاضر رایزنی‌های لازم را برای تامین اعتبار با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته‌ایم.

نماینده استانداری همچنین از شهرداری بابت ایجاد مراکز بهاران تشکر کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
زنان کارتن خواب و بی پناه تهران؛