فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اختیار تولید فیلم‌های بلند غیر سینمایی به 15 استان کشور داده شد


به گزارش خبرگزاری فارس،همایش یک روزه سازمان سینمایی با هدف تفویض وظایف اداره کل نمایش خانگی در حوزه تولید فیلم های بلند غیر سینمایی ( ٩٠ دقیقه ای) به 15 استان کشور،سه شنبه هفته جاری- 15دی-  در تهران با حضور رییس سازمان سینمایی،معاون نظارت و ارزشیابی و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ١٥ استان کشور برگزار خواهد شد.

 "حسین پارسایی" مدیر کل نمایش خانگی مستند و فیلم کوتاه ضمن اعلام این خبر، فرآینداجرایی این تفویض را بر اساس آیین نامه های تولید وتامین برنامه های ویدیویی در اداره کل نمایش خانگی (در این آیین نامه ها بخشی از وظایف اداره کل نمایش خانگی مستند و فیلم کوتاه به ادارات کل استان هایی که واجد شرایط لازم هستند واگذار شده است)دانست .

ویژ گی های بومی و فرهنگی استان ها در ساخت آثار

پارسایی اشاره کرد:بی تردید استان های علاقمند و واجد شرایط در حوزه تولید و عرضه آثار بلند غیر سینمایی استقبال شایسته ای از طرح مذکور خواهند داشت و از این پس میتوانند متناسب با ویژه گی های بومی و فرهنگی استان خود به برنامه ریزی در راستای تولیدات جدید بپردازند.

اراده جدی مقام عالی وزارت وریاست محترم سازمان سینمایی

مدیر کل نمایش خانگی ضمن اشاره به سابقه تولیدات آثار غیر سینمایی کوتاه دراستان های متقاضی ،اساس فرآیند تفویض را خواست واراده مقام عالی وزارت وریاست محترم سازمان سینمایی دانست. وی با امید به این که تولید فیلم های ویدیویی(غیر سینمایی) تا سقف زمانی 90 دقیقه بتواند در آینده چشم انداز جدید ومتفاوتی را با هدف جایگاه و نقش مستقل شبکه ی نمایش خانگی در استان ها ترسیم نماید ، تولید آثار بلند غیر سینمایی با اختیارات تفویضی به استانها را موثر ومفید دانست.

ارتقای فرهنگی مخاطب ، اقتصاد سینما

پارسایی در ادامه ضمن اشاره به دستاوردهای فرهنگی موثری که در آینده نزدیک در این حوزه قابل دسترسی خواهد بود از هنرمندانی گفت که از این پس می توانند با نظارت کارشناسان متخصص هم شهری وهم استانی خود تولیداتی با توجه به نیاز های فرهنگی هر استان تهیه وتولید کنند.

وی پیش بینی کرد ؛ تفویض اختیار به استان های واجد شرایط علاوه بر توسعه هر چه بیشتر فعالیت های شبکه نمایش خانگی و تسریع و سهولت در امر تولید و همچنین مخاطب سازی و ارتقاء سطح فرهنگی مخاطبان سینمایی ونیز اقتصاد سینما ،می تواند دستاوردهای قابل توجهی فرهنگی در استان های مذکور داشته باشد.

مخاطبان نمایش خانگی ، سرمایه اصلی سینمای ایران

مدیر کل نمایش خانگی در ادامه این همایش یک روزه را مقدمه ای دانست برای توجه جدی تر به اهمیت تولیدات نمایش خانگی ومخاطبان آن . وی یاد آور شد که میزان تاثیر گذاری تولیدات نمایش خانگی و ضرورت توجه به ارتقاء ذائقه و سلیقه مخاطبان کمک کننده و یاری رسان سینمای حرفه ای است و علاوه بر مخاطب سازی می تواند به اقتصاد سینمای ایران و تقویت نیروی کار کمک شایانی نماید. وی مخاطبان این عرصه را سرمایه اصلی سینمای ایران دانست.

معیار انتخاب توانایی، سوابق، امکانات و میزان تقاضا در هراستان

پارسایی معیار انتخاب این استان ها را سابقه فرهنگی و فعالیت های موثر مدیران و سینماگران ،امکانات و میزان تقاضا و تولیدات هر استان درزمینه آثار ویدویی دانست.

هم گرایی در اولویت های سینمایی

ریاست سازمان ومدیران ذیربط همسویی وهم گرایی در اولویت های سینمایی را دنبال می کنند.مدیر کل نمایش خانگی ضمن تاکید بر این موضوع پشتیبانی وحمایت از تولیدات فاخر و آثار نمونه موثر در حوزه تولیدات غیر سینمایی را بر اساس پیش بینی وهم گرایی بیشتر با موسسات پشتیبان به ویژه رسانه های تصویری ، از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

گفتنی است با برگزاری همایش یک روزه "تفویض اختیار تولیدات آتار ویدیو یی به استان ها" از این پس کلیه برنامه ها بلند ویدیویی( غیر سینمایی) تا سقف 90 دقیقه اعم از داستانی،مستند،آموزشی،ترکیبی و.. با مجوز ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تولید و فرآیند صدور پروانه ساخت آن ،اعم ازباز خوانی با استفاده از کارشناسان متخصص بومی انجام خواهد پذیرفت .همچنین صدورپروانه نمایش تا سقف زمانی 45 دقیقه برای نمایش خانگی ، 60 دقیقه برای نمایش در سالن های عمومی در استان های واجد شرایط بلامانع خواهد بود.

اسامی استان های واجد شرایط که در همایش یک روزه تفویض اختیار تولید آثار غیر سینمایی حضور خواهند داشت عبارتند از:آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،اصفهان، البرز،خراسان رضوی،خوزستان، فارس،کردستان،کرمان،کرمانشاه،،گیلان،مازندران،مرکزی،هرمزگان وهمدان.

انتهای پیام/

http://fna.ir/WNB83L


ویدیو مرتبط :
استان اصفهان قطب تولید طلای کشور