علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



محیط زیست به عنوان موضوعی فراگیر باید مورد توجه همه باشد


به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز شنبه در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران در تالار شهید سید مرتضی آوینی قم، با انتقاد از عدم استقبال مناسب از این جشنواره اظهار کرد: در رابطه با محیط زیست موضوع های مهمی وجود دارد و باید این فهم عمومی برای حضور همه جانبه در حفاظت از محیط زیست در زندگی خود ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه نباید به مساله محیط زیست بی توجه باشیم، گفت: برای داشتن محیط زیستی مناسب برای همه، مشارکت همه مردم را نیازمند هستیم و اگر این مشارکت وجود نداشته باشد آن هدف محقق نمی شود.
وی به تعداد کم شرکت کنندگان و استقبال کم دعوت شدگان این جشنواره اشاره کرد و گفت: هر کدام از ما به عنوان یک فرد و یک شهروند باید این را وظیفه خود بدانیم که در مساله محیط زیست مشارکت جدی داشته باشیم و سهم خود را در این امر حیاتی ایفا کنیم و حفاظت از آن وظیفه همه ماست.
صادقی بیان کرد: همه افراد در بخش ‌های دولتی و غیردولتی که ادعای کار فرهنگی، هنری و سیاسی دارند و به دنبال مشارکت در همه موضوع ها هستند، باید جدی و عملی در این زمینه حضور پیدا کنند و با حضور خود نشان دهیم که این موضوع را قبول داریم و برای خود سهم و مسئولیتی قائل هستیم.
استاندار قم خاطرنشان کرد: در همه موضوع های مختلف اقتصادی، فرهنگی و توسعه ای، در همه ابعاد آن اگر مشارکت عمومی، همگرایی و هم افزایی صورت نگیرد، چیزی حاصل نمی شود.
وی همچنین با اشاره به مساله اقتصادی مقاومتی اظهار کرد: شاید تصور عامه این است که وظیفه دولت و حاکمیت است که این اقتصاد مقاومتی را به پیش ببرد و تحقق ببخشد، اما این وظیفه عمومی همه مردم است.
صادقی خاطرنشان کرد: حاکمیت وظیفه برنامه ریزی و حمایت دارد اما آنچه که می تواند در موفقیت این موضوع نقش داشته باشد، نقش حضور مردم است.
وی با بیان اینکه با برگزاری جلسه و کارگروه، اقتصاد مقاومتی محقق نمی ‌شود، افزود: اقتصاد مقاومتی باور است و به تغییر نگرش نیاز دارد، نوع مصرف، خودباوری های ملی و سبک زندگی به مشارکت جمعی نیاز دارد و باید در این زمینه هم ‌افزایی صورت بگیرد، اگر این کار صورت نگیرد اقتصاد مقاومتی محقق نمی ‌شود.
وی با بیان اینکه باید نگاه خود انتقادی داشته باشیم، گفت: هر کس باید خودش ‌به عنوان مسئولی که تعهد خدمتگزاری به ملت دارد، در این بخش ورود پیدا کند، باید نگاه را از بخش و اداره فراتر ببریم و نگاه استانی و فرا استانی داشته باشیم، اگر محیط زندگی، ظاهری و فیزیکی سالم نباشد، روح و روان ما نیز سالم نخواهد بود.
استاندار قم خاطرنشان کرد: چاره ‌ای جز ارتقای وضعیت زندگی خود نداریم، باید دست به دست یکدیگر بدهیم و تنها نظاره ‌گر نباشیم تا محیط زیست مناسب برای همه مردم محقق شود.
در این مراسم از چهار هنرمند استان قم که آثارشان به این جشنواره راه یافته است به نام های سید محمدرضا بهشتی پور (عکاس و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم) در رشته عکس، احسان چراغی در رشته کاریکاتور، سید سجاد موسوی در رشته فیلم و سید محمدجواد سید ابراهیمی در رشته گرافیک تجلیل شد.
این جشنواره در قم از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست قم با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قم، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری و روزنامه همشهری استان قم برگزار می شود.
تاکنون چهار دوره از این جشنواره بین المللی در کشور برگزار شده که در دوره های پیشین در مجموع یک هزار و 934 فیلم نمایش داده شده که از این تعداد یک هزار و 585 فیلم از ایران و بقیه از کشورهای دیگر بوده است.
این جشنواره تا 31 اردیبهشت ماه جاری در تمام استان های کشور برگزار می شود و دبیرخانه مرکزی آن در تهران قرار دارد و در قم برخی از آثار برتر جشنواره در تالار شهید آوینی واقع در بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 28 به نمایش درمی آید و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی اینترنتی www.iigff.org مراجعه کنند.
7406/ 1175

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫توجه به منابع طبیعی محیط زیست و درختکاری در مالزی/خبرنگار حسین بختیاریان‬‎