فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مسئولان، آموزش و پرورش را یك فرصت برای توسعه پایدار بدانند


به گزارش ایرنا، بهرام سلیمانیان روز یكشنبه در این همایش اظهار كرد: امروزه حوزه اموزش و پروش و مدرسه تبدیل به عادت شده و در حالی است كه باید مدرسه و آموزش و پرورش را فرصت پنداریم نه عادت، فرصتی برای سایر دستگاه ها، اولیاء و فرصتی امن و مساعد برای تحكیم محتوای آموزشی تلقی كنیم.
به گفته وی ، ساعت های شش گانه مدارس باید به محیطی شاداب و با نشاط برای مسئولان و دانش آموزان و معلمان تبدیل شود.
وی افزود: معلمان دغدغه مندترین افراد در جامعه می باشند چرا كه از دوران نونهالی با آثار و تبعات فیزیولوژیك، هوشی، روانی و بلوغ دختران و پسران جامعه در ارتباط هستند و مشكلات و نارسایی و توانمندی ها را لمس می كنند.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری به بیانات آن شهید بزرگوار اشاره كرد و افزود: تمام آحاد جامعه باید ورودی های مغز و روح و فكر خود را بیشتر كنند و آموزش پذیری، تمرین پذیری و تغییر پذیری سه ویژگی است كه استاد مطهری در بیانات خود بدان اشاره كرده است و از فرهنگیان و اهل كتاب خواست تا حداقل یك بار اثار شهید مطهری را مطالعه كنند.
وی تصریح كرد: با همایش ها و برنامه های متعدد كه تهدیدی برای تعطیلی مدارس است مقابله شود.
وی خاطرنشان كرد: فرصت سازی در حوزه آموزش و پرورش نیازمند یك نهضت است عمومی است.
فرماندار شهرستان جاجرم نیز در این همایش ضمن تبریك و تقدیر و تشكر از معلمان گفت :این اولین باری است كه خارج از سیستم آموزشی مراسم بزرگداشت مقام معلم را داریم و تشكر ویژه داریم از تمامی معلمانی كه همگام و همراه در برنامه های شهرستان در زمینه اجتماعی مذهبی و معنوی و سیاسی فعالیت داشته و دارندو
وی بویژه به حضور موثر فرهنگیان در 7 اسفند ماه در اجرای انتخابات اشاره كرد و افزود: همه خود باور داریم كه نقش بسیار موثر و ماندگاری را در این حماسه آفرینی داشته اند.
دكتر محبی اظهار كرد: نقش بی بدیل معلم از جایی نشات می گیرد و اثر گذار است كه در تغییر در رویكردها را سبب می شوند و از این موضوع مهمتر در جامعه نداریم .
به گفته وی، اگر امروز می بینیم كه اندیشه و تفكر و نوع نگاه اقتصادی و سیاسی و اجتماعی با كاستی هایی مواجه است باید نوع نگاه را تغییر و اصلاح كنیم كه همه ی این ها نیازمند رویكرد است .
وی هم چنین تصریح كرد: باید نوع نگاه ما به فرهنگ و سیاست و اقتصاد تغییر كند و بدانیم اگر بخواهیم نوع رویكردی را در جامعه ای تغییر دهیم قطعا مقاومت هایی ایجاد می شود.
1744

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سخنرانی یادگار امام در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش