سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سازمان‌های امنیتی انگلیس گوش به فرمان ارباب حلقه‌ها


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ جاسوسان سازمان مرکزی ارتباطات دولت انگلیس(GCHQ)، برای جلوگیری از نشت زودتر از موعد محتوی کتاب ششم «هری پاتر» «جادو» می‌کنند.

به گزارش «آر‌تی،» ماموران سازمان اطلاعات مرکزی انگلیس برای محافظت از کتاب ششم «هری پاتر» که نسخه یکی مانده به‌ آخر از سری معروف کودکان است بسیج شده‌اند.

بر اساس این  گزارش‌، سازمان‌های جاسوسی که معمولا کارشان جستجوی جرم و تعقیب جنایتکاران است به ناشران کتاب بلومزبری(Bloomsbury) در سال 2005 و قبل از انتشار کتاب «هری‌پاتر و شاهزاده دورگه»(Harry Potter and the Half-Blood Prince) هشدار داده‌اند.

«نایجل نیوتن»(Nigel Newton)، بنیانگذار «بلومزبری»(Bloomsbury)، به بخش خبری شبکه رادیویی ABC گفت که کارکنان سازمان اطلاعات مرکزی انگلیس(GCHQ) «آدم‌های خوب» برای تشخیص نشتی احتمالی بودند.

«نیوتن» که با ایستگاه رادیویی استرالیا سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود:"به یاد دارم که از یک ایستگاه جاسوسی استراق سمع انگلیس به من زنگ زدند و گفتند: "ما یک کپی اولیه از این کتاب را بر روی اینترنت شناسایی کردیم".

وی ادامه داد:"من صفحاتی از آن نسخه اینترنتی را به یکی از ویراستارهایمان نشان دادم او بعد از خواندن آن گفت که نه! این نسخه جعلی است".

بر اساس این گزارش «بلومزبری» در مورد لو رفتن نسخه اصلی کتاب نگران بوده است و حتی متوسل به نگهبان سگ و گشت‌های امنیتی در اطراف سالن چاپ شده بود.

یکی از محافظان امنیتی سعی کرد یک کپی از کتاب را به سرقت برد اما بعدها  زمانی که می‌خواست آن را به یک روزنامه‌نگار بفروشد بازداشت شد.

سخنگوی این سازمان امنیتی در گفتگو با «ساندی تایمز»، گفت: "ما درباره دفاع در مقابل «جادوی سیاه» اظهارنظر نمی‌کنیم".

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بازار گوش به فرمان کیست؟ دولت، وزیر صنعت یا سازمان حمای