تفاهم‌نامه‌ای برای استقلال مالی زندانیان، در خوزستان امضا شد


اداره کل میراث فرهنگی و زندان‌های خوزستان با امضای تفاهم‌نامه‌ای، زمینه استقلال مالی زندانیان را فراهم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، خسرو نشان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در نشست مشترک با مدیرکل امور زندان‌های استان اظهار کرد: این اداره قبلا هم با اداره کل امور زندان‌های خوزستان تفاهم‌نامه همکاری داشت ولی مهلت این تفاهم‌نامه به پایان رسیده و در تفاهم‌نامه جدید همکاری‌ها نزدیک‌تر می‌شود.

او خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی خوزستان همه ساله نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی متعددی اجرا می‌کند و می‌توان در این رویدادهای فرهنگی با اداره کل امور زندان های خوزستان همکاری کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بزه‌کاری و زندان را محصول پیشرفت تکنولوژی و جامعه شهری دانست و تاکید کرد: باید زندانیان را برای استقلال مالی و بهبود شرایط پس از آزادی یاری داد و به این دلیل از هر استعداد این اداره کل برای همکاری با امور زندان‌ها استفاده می‌کنیم.

همچنین در این نشست مدیر کل امور زندان‌های خوزستان اظهار داشت: اداره کل امور زندان‌ها همه تلاشش را برای استقلال زندانیان و رفع نیاز به اشتغال پس از آزادی به کار می‌بندد.

رضا پوست‌چی افزود: همه دستگاه‌های استان خوزستان باید برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی همکاری کنند و این همکاری باید به صورت سیستمی اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید به صورت علمی و تخصصی باشد و به این دلیل به دنبال تغییر رویکرد در این زمینه هستیم.

پوست‌چی گفت: همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان برای بهبود شرایط اقتصادی زندانیان پس از آزادی هیچ محدودیت مالی و اقتصادی ندارد و می‌توان با زندانیان در این زمینه مساعدت کرد.

در پایان این نشست متن‌های تفاهم‌نامه مورد نظر 2 دستگاه برای تنظیم تفاهم‌نامه نهایی تبادل شد که در آینده نزدیک متن نهایی به امضای مدیران کل دو اداره کل خواهد رسید.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
امضا تفاهم نامه ایران با ایتالیا