سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عشایر سوری برای دفاع از حاکمیت کشورشان با تروریسم مبارزه می‌کنند/کار داعش تمام است


شیخ «سلمان البجاری الاسعد» عضو ائتلاف قبایل و عشایر سوریه و عضو کمیته آشتی ملی سوریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق درباره آزادی 38 مسیحی آشوری توسط داعش که از حدود هشت ماه پیش در استان الحسکه سوریه ربوده شده بودند، اظهار داشت: داعش امروز یقین پیدا کرده که پیروزی از آن نظام و ارتش سوریه است و به همین دلیل هم برادران آشوری را آزاد کرد تا بتواند از نظام دمشق امان بگیرد.

وی با بیان اینکه شرایط در شهر حسکه به نفع تروریست‌ها نیست، افزود: بیش از دو ماه است که ارتش سوریه با کمک نیروهای بسیج مردمی داعش را از همه طرف محاصره و متحمل خسارت سنگین و از دست دادن مواضع خود کرده است، بنابراین این گروهک تروریستی به دنبال جلب محبت اهالی حسکه هستند که هنوز تحت سیطره آن است.

وی افزود: داعش همچنین متوجه شده که سوری‌هایی هم که به آنها پیوسته‌اند وقت پیروزی نهایی ارتش، احتمالا علیه این گروهک کودتا خواهند کرد، بنابراین داعش برای حفظ آبروی خود حدود 38 تن از مسیحیان آشوری را آزاد کرد.

عضو ائتلاف قبایل و عشایر سوری گفت: موضع بزرگان عشایر سوریه در ابتدای بحران سوریه بی‌ثبات بود، چون برخی از آنها از سقوط قریب الوقوع نظام بشار اسد سخن می‌گفتند اما هنگامی که خلاف آن ثابت شد، چهره‌ها و بزرگان قبایل و عشایر سوریه که پایبند به اصول ملی کشورشان هستند، در کنار اسد ماندند.

شیخ البجاری افزود: قبایل و عشایر سوریه 63 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهتد و برخی از آنها با تلاش‌های فردی خود برای نیروهای عشایر سلاح تامین کردند، این حقیقت است که شیوخ قبایل استان‌های حسکه، الرقه و دیرالزور هیچ ارتباطی با خارجی‌ها ندارند و وفادار به میهن خود مانده‌اند، به استثنای برخی که فریب خورده بودند و به همت بزرگان و شیوخ قبایل به آغوش وطن بازگشتند.

وی درباره وضعیت شهر دیرالزور که از ماه‌ها پیش در محاصره داعش است، گفت: دولت سوریه در رساندن کمک به اهالی این شهر که در محاصره تروریست‌ها هستند کوتاهی نمی‌کند،  اگرچه تروریست‌ها خود سهمی از سبدهای غذایی را که دولت برای شهروندان دیر الزور می‌فرستد، برمی‌دارند.

عضو ائتلاف قبایل سوری گفت: بیش‌تر مردم دیر الزور از راه کشاورزی روزگار خود می‌گذرانند اما با رسیدن فصل سرما وضعیت دشوارتر شده و ما با مسئولین این استان برای تامین خواسته‌های شهروندان در ارتباط هستیم.

عضو کمیته آشتی ملی سوریه درباره نقش ایران و روسیه در سوریه گفت: ایران کشور اسلامی و از ارکان جبهه مقاومت است و امروز با حل برنامه هسته‌ای، این کشور می‌تواند نقش کارآمد و موفق‌تری در منطقه ایفا کند.

وی افزود: روسیه هم دیر به کمک سوریه آمد، اما نقش کنونی آن مثبت است در هر حال ما راه حل سیاسی را بر حل نظامی ترجیح می‌دهیم، اما نقشه‌ای که کشورهای غربی برای سوریه کشیده‌اند ما را مجبور به روی آوردن به راه حل نظامی کردند تا فضای مناسب برای راه حل سیاسی فراهم شود.

شیخ بجاری گفت: انحراف برخی بزرگان قبایل از اصول ملی سوریه موجب برخی بی‌اعتمادی‌ها از سوی دولت سوریه به قبایل این کشور شده بود، اما بیشتر آنهایی که حسن وطن دوستی دارند با حفظ مواضع خود راه دفاع از کشور را ادامه دادند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
درگیری سخت بسیجی های سوری(دفاع وطنی) با آدم خواران داعش