سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لایحه گسترش عفاف و حجاب در شهرداری تصویب شد


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسینم، در دویست و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران لایحه جامع عفاف و حجاب در شهر تهران بررسی و تصویب شد.

حجةالاسام عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در جریان بررسی این لایحه اظهار داشت: عفاف و حجاب به عنوان یکی از مؤلفه‌های سبک زندگی ازجمله آموزه‌های اساسی دینی مسلمانان است. در شرایطی که بیگانگان با بسیج امکانات فرهنگی و رسانه‌ای خود سعی در مخدوش کردن این فرهنگ دارند باید همه سازمان‌ها تلاش مضاعفی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند.

وی افزود: براین اساس برای توسعه و ترویج این فرهنگ لایحه جامع عفاف و حجاب در شهر تهران به شورای شهر ارائه شده است تا شهرداری مطابق با دستورالعمل عفاف و حجاب وزارت کشور کمیته مربوطه را تشکیل دهد. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد شهرداری تهران مکلف است اعتبارات مورد نیاز برای حکم اجرای مصوبه را در ردیف‌های مربوط در بودجه سنواتی شهرداری لحاظ کند و گزارش حکم اجرای آن را هر شش ماه یک‌بار به شورای شهر ارائه دهد. 

معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این موضوع گفت: در برنامه‌های راهبردی تعریف شده در لایحه عفاف و حجاب در شهر تهران مأموریت‌های مختلفی برای بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده که بخشی از این برنامه‌‌ها برا ی عموم مردم و بخش دیگر در قالب نشست‌های تخصصی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: متأسفانه در بخش‌هایی مانند حمل و نقل و زیباسازی موضوع آموزش مرتبط با عفاف و حجاب مغفول مانده که توجه به آن ضروری است. یکی از موارد قابل ذکر این لایحه ایجاد همگرایی و رفع موازی‌کاری‌ها میان سایر بخش‌ها است.

آباد تصریح کرد: به طور قطع در قالب برنامه مدون از این مسائل ممانعت شده و ساماندهی اساسی در این زمینه تحت کنترل و برنامه‌ریزی اداره کل امور بانوان صورت خواهد گرفت.

وی افزود: عدم وجود برنامه مدون را یکی از دلایل ایجاد برنامه‌های موازی در سطوح سازمانها و شرکتهای تابع شهرداری ذکر کرد و گفت: با تصویب این لایحه تمام برنامه‌ها صرفا از اداره امور بانوان به مناطق ابلاغ خواهد شد.

محسن سرخو رئیس کمیته حمل ونقل شهر تهران گفت پیشنهاد می‌شود معاونت حمل و نقل برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه دهد چرا که حمل و نقل در حوزه توسعه حجاب و عفاف نقش زیادی دارد. 

احمد حکیمی پور رئیس کمیته فرهنگی شهر تهران نیز اظهار داشت: باید مصوباتی که قابلیت اجرا داشته باشد تصویب کرد؛ عفاف و حجاب دو مقوله جداست و باید تصمیمات درستی در زمینه گسترش آن اتخاذ شود تا با این لوایح خرج جدیدی به وجود نیاید.

وی افزود: همه از بروشور و پیام‌های آموزشی و آمارهای تکراری خسته شده‌اند و باید در شهرداری همایش و جشنواره‌زدایی صورت گیرد همچنین باید از تصویب لوایحی که خرج اضافی ایجاد می‌کند، بپرهیزیم.

مهدی چمران در ادامه بررسی این موضوع گفت: از برگزاری همایش‌ها چیزی به دست نمی‌آید ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیز باید در لایحه مورد توجه قرار گیرد. 

محمدمهدی تندگویان عضو کمیسیون معماری شهر تهران نیز پیشنهاد داد یک محل اختصاصی برای بانوان ایجاد شود براین اساس می‌توان طبقه‌ای از پاساژ‌های پایتخت را مخصوص زنان اعلام کرد تا از این فضای ایجاد شده حداکثر استفاده را ببرند.

در ادامه امانی عضو شورای شهر نیز اظهار داشت: براساس این لایحه تنها 5 جشنواره در طول سال انجام می‌شود و جلساتی در محلات با هدف ترویج فرهنگ و حجاب برگزار خواهد شد به طور میانگین در هر منطقه یک جلسه برگزار می‌شود و هزینه چندانی ندارد. 

به گزارش تسنیم، بعد از بررسی‌ها و ارائه نظرات مختلف از سوی اعضای شورای شهر این لایحه با اکثریت آرا به تصویب رسید. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نقش مهم خانواده در گسترش عفاف و حجاب