نامه یک «سردار» +دست‌خط


سردار شهید «حاج سید حمید تقوی‌فرد» فرمانده شجاع میدانی و نیروی متخصص اطلاعاتی، در سازماندهی نیروی مردمی و عشایر عراق هم کارشناس خبره بود و هیچ‌کس نمی‌توانست کار او را انجام دهد.

به گزارش سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، سردار شهید «حاج سید حمید تقوی‌فرد» از فرماندهان خبره و کارآزموده دوران دفاع مقدس، روز ششم دی ماه سال 1393 در شهر سامرا به شهادت رسید و پیکر پاکش روز نهم دی ماه سال 1393 در گلزار شهدای شهر اهواز در دل خاک آرام گرفت.

سردار ایرج مسجدی از پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس در رابطه با نقش محوری و اثر گذار شهید تقوی‌فرد در کشور عراق می‌گوید: گاهی پیش می‌آمد که سردار تقوی بیش از دو ماه در عراق می‌ماند و در کنار خانواده‌ خود نبود. انسانی متدین، شجاع، مخلص، خستگی‌ناپذیر و مجاهدی نستوه بود که تنها برای رضای خدا، در راه شهدا و برای اباعبدالله الحسین(ع) مجاهدت کرد.

شهید تقوی‌فر سرتیپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سازماندهی، آموزش، تشکیل یگان‌های عملیاتی و تشکیل «کتائب» از مجاهدان عراق در دوران دفاع مقدس بود و در مقابله با داعش که با فتوای آیت‌الله سیستانی صورت گرفت و جوانان شیعه عراقی به سوی جبهه‌ها آمدند نقش بسیار برجسته داشت.همچنین شناخت خوبی میان عراقی‌ها و سردار تقوی حاکم بود و او را مانند فرمانده خود دوست داشتند.

شهید سید حمید تقوی

همزمان با ایام شهادت این سردار سپاه اسلام،یکی از دست‌نگاشته‌های وی را که پیش از سال 90 به نگارش در آمده است مرور می‌کنیم.

«همسر و بچه‌ها بدانید که من به شما علاقه‌مند هستم و دوست دارم که در کنار شما باشم ولی دست غدّار روزگار یا به تعبیر دیگر بگویم... این خواست ما جامه عمل به این آسانی نمی‌پوشد مگر با خواست و اراده الهی. به شما سفارش می‌کنم در کسب رضای خداوند متعال نهایت تلاش و سعی خود را بنمایید زیرا سعادت بشری در آن است.

در درس‌هایتان دقت نمایید، که انشاءالله با امتیازات بالا درجات بالاتری کسب نموده و باعث افتخار خود و اولیای مدرسه و خانه باشید. مایل بودم مطالب بیشتری برای شما بنویسم ولی به همین اندازه بسنده می‌نمایم و شما همسر و دختران خوب و نازنین مریم، هدی، ندا، مونا را به ایزد منان می‌سپارم.»

دست‌نگاشته سردار شهید حمید تقوی‌فرد

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
زندگی نامه سردار سلیمانی