بودجه دانشگاه‌ها بر اساس سرانه دانشجویی توزیع می‌شود


رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کارهای بزرگی در سه سال اخیر در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد که از نمونه آن می‌توان به بودجه آموزش عالی در سال 94 اشاره کرد که نتیجه آن، این شد که بعد از سال86، در سال جاری بودجه دانشگاه‌ها بر اساس سرانه دانشجویی توزیع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، محمدمهدی زاهدی ظهر امروز در مراسم تقدیر و معارفه روسای دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: دکتر فدایی انسانی متدین، خدمتگزار و با حسن نیت است و از رفتن ایشان ناراحت هستیم.

وی با بیان اینکه «دکتر طاهر نیز فردی فرهیخته و دین مدار است و در کمیسیون آموزش و مجمع نمایندگان استان آماده همکاری با ایشان هستیم» تصریح کرد: کارهای بزرگی در سه سال اخیر در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد که از نمونه آن می‌توان به بودجه آموزش عالی در سال 94 اشاره کرد که نتیجه آن، این شد که بعد از سال 86 در سال جاری بودجه دانشگاه‌ها بر اساس سرانه دانشجویی توزیع شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این امر موجب برقراری عدالت می‌شود و برخی از دانشگاه ها بیش از 70 درصد افزایش بودجه داشته‌اند ضمن آنکه برای دانشگاه‌هایی که در چارچوب این قانون نبودند، بودجه جداگانه‌ای تعریف شد.

زاهدی اظهار کرد: در سال گذشته دو قانون بسیار مهم در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که می‌تواند انقلابی را در جهت تولید علم و فناوری رقم زند، یکی از این قوانین بحث رفع موانع تولید و دیگری اصلاح مقررات مالی دولت بود که‌ می‌تواند بستر بسیار خوبی را برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه ایجاد کند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این قوانین در شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط بین صنعت و دانشگاه تحول آفرین است و در بحث ریالی و ارزی معاونت علمی و ریاست جمهوری منابع خوبی گذاشته شده که دانشگاه ها باید این اعتبارات را جذب کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
توقف توزیع شیر در مدارس به دلیل کمبود بودجه!