سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بدترین برخورد با منتقدان طی سال‌های بعد از انقلاب توسط این دولت انجام می‌شود/نگاه صاحب‌منصبان دولت امنیتی است


حجت الاسلام قاسم روانبخش دبیر سیاسی نشریه پرتو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: یکی از نکاتی که آقای روحانی گفت این بود که باید قانون شفاف وجود داشته باشد تا مطبوعات دچار مشکل نشوند در حالی که چنین قانون شفافی در رابطه با مطبوعات وجود دارد.

روانبخش با بیان اینکه قانون مطبوعات در مجلس پنجم به تصویب رسید و در حال حاضر اجرا می‌شود یادآور شد: این همان قانونی است که در مجلس ششم می‌خواستند آن را اصلاح کنند که با حکم حکومتی مقام معظم رهبری روبرو شد.

این فعال سیاسی ادامه داد: کاملا مشخص است که در چه مواردی باید با نشریات برخورد شود و در هیچ قانونی نیامده که اگر کسی به سیاست‌های دولت نقد دارد باید توقیف شود.

وی با بیان اینکه در دولت روحانی که ادعای قانون گرایی دارد این قانون شفاف رعایت نمی‌شود تصریح کرد: نشریه 9 دی تاکنون در این دولت سه بار توقیف شده و این توقیف از سوی هیات نظارت بر مطبوعات که نماینده دولت در آن حضور دارد انجام شده است بنابراین باید پرسید بر چه مبنایی رئیس جمهور می‌گوید آخرین علاج باید «توقیف» باشد در حالی که تنها یک رسانه فقط سه بار توقیف شده است.

روانبخش تاکید کرد: اینکه آقای رئیس جمهور می‌گوید آخرین راه توقیف است با این مسئله که برخی نشریات به دلیل انتقاد از آل سعود و پرونده کرسنت توقیف می‌شوند، تناقض دارد و همه متوجه این وجه متناقض شده‌اند از این رو نه شعار بلکه عمل دولت حائز اهمیت است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه دولت با منتقدان با ادبیات نامطلوبی سخن می‌گوید اما در عین حال ادعای طرفداری از نقد را دارد اظهار داشت: آن‌ها می‌گویند نباید زبان منتقدان را بست و تاکید دارند که از بستن دهان منتقدان به خدا پناه می‌برند اما در میان دولت‌های بعد از انقلاب این دولت بدترین برخورد را با منتقدان داشته است.

وی با اشاره به انصراف تعدادی از رسانه‌های منتقد از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات خاطرنشان کرد: این اولین بار است که نمایشگاه مطبوعات به صورت یکطرفه برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد اکثر کسانی که در دولت صاحب منصب هستند دارای دیدگاه امنیتی هستند.

روانبخش با اشاره به اظهار نظر روحانی مبنی بر اینکه برخی نشریات از دولت پول می‌گیرند اما دولت را نقد می‌کنند خاطرنشان کرد: آیا منظور آقای رئیس جمهور این است که تمام نشریاتی که از یارانه دولتی استفاده می‌کنند باید مداح دولت باشند و از دولت پول بگیرند تا به تعریف و تمجید بپردازند، اگر این طور باشد بسیار ناپسند است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دولت باید به افراد پول بدهد و از آن‌ها بخواهد که دولت را نقد دلسوزانه کنند یادآور شد: پول گرفتن رسانه‌ها و مدح دولت در زمان شاه و دولت‌های قبل از انقلاب مرسوم بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر کسی حقوقدان باشد قطعا می‌داند که قانون مطبوعات اجازه برخورد با یک رسانه به خاطر نقد را نمی‌دهد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بدترین و فاسدترین دولت تاریخ ایران دولت احمدی نژاد بود