روانشناسی


2 دقیقه پیش

وسواس خود را درمان کنید!

چرا وسواس باید درمان شود؟ هر بار که با کسی دست می‌دهد فورا دست‌هایش را می‌شوید یا از دست دادن با دیگران امتناع می‌کند .حتی تقریبا هر بار، پس از خروج از خانه یا ماشین‌اش ...
2 دقیقه پیش

بر رنجش و کینه غلبه کنید!

رنجش ها بخش اجتناب ناپذیر زندگی اجتماعی هستند که خارج از خواسته ما بر ما تحمیل می شوند. اما این به معنای آن نیست که ما محکوم به حمل کردن آنها با خود در همه عمرمان هستیم. ...



هواپیمای رویای شما در حال سقوط است؟


به خاطر دیگران دست از رویاپردازی برداشته‌اید
خیلی از ما انسان‌ها رویاپردازی نمی‌کنیم زیرا ترس این را داریم که از سوی افراد دیگر مورد انتقاد و گاهی سرزنش قرار بگیریم. اما این نکته را از یاد نبرید که تنها افراد ناتوانی که قدرت دنبال کردن رویاهای خود را ندارند، نسبت به آرزوهای شما حالت منتقدانه به خود می‌گیرند و شما را از ادامه راه منصرف می‌کنند. این افراد چشم دیدن موفقیت‌های دیگران را ندارند و به همین دلیل تنها با منفی نگری راه را برای موفقیتتان می‌بندند. گوش خود را روی انتقادها و جملات منفی این افراد ببندید و به آنچه که واقعا اعتقاد دارید، عمل کنید و مطمئن باشید به رویاهایتان دست پیدا خواهید کرد.

به حد وسط فکر کنید
گاهی اوقات آنقدر رویاهای بزرگ و دور از دسترس در ذهنمان نقش می‌بندد که برای به دست آوردن آن باید شبانه‌روز ذهن و جسممان را درگیر کنیم و در این تلاش‌های زیاد و نفس‌گیر اغلب خسته می‌شویم و در نتیجه توانایی طی کردن ادامه راه را نداریم. یادتان باشد در هر هدفی باید حد وسط آن را انتخاب کنید تا تعادل در زندگی‌تان برقرار شود. از هدف‌ها و رویاهایی که به زحمت و مشقتی خارج از توان شما نیاز دارد، دوری کنید و متناسب با ظرفیتتان رویاپردازی کنید.

یادآوری تجربه‌های تلخ ممنوع!
چرا از دنبال کردن رویاهایتان می‌ترسید؟ چرا با وجود انتخاب هدف و پیگیری برای دستیابی به آن هنوز به صورت کامل به نتیجه نهایی نرسیده‌اید؟ علت ترس شما یادآوری شکست‌ها و اشتباهاتی است که در گذشته انجام داده‌اید و این موضوع مانند یک طناب قوی دست و پای شما را برای پیگیری جدی و مشتاقانه اهدافتان می‌بندد. یادتان باشد ترس‌های شما بین اهدافتان یک شکاف عمیق ایجاد می‌کند و اجازه پیشروی در مسیر موفقیت را نخواهد داد. اشتباه و شکست به‌هیچ وجه بد نیست و برای موفقیت شما ضروری نیز است. از تجربیات گذشته درس بگیرید و با شجاعت مسیرهای متفاوتی را برای دنبال کردن رویاهایتان انتخاب کنید.

اعتماد به نفستان را تقویت کنید
افرادی که برای اولین‌بار دست به کارهای شگفت‌انگیز و گاهی دور از انتظار می‌زنند اعتماد به نفس بسیار بالایی دارند و در واقع این اعتماد به نفس باعث پیشرفت آنها شده است. اگر تحصیلات بسیار بالایی داشته باشید و بهترین سمت شغلی دنیا را هم داشته باشید ولی بدون اعتماد به نفس باشید از عهده هیچ کاری بر‌نخواهید آمد و حتی دیگران هم روی شما و توانایی‌هایتان حساب نخواهند کرد.

 به خودتان و مهارت‌هایتان باور داشته باشید. البته اعتماد به نفس شما باید معقول و منطقی باشد چون داشتن اعتماد به نفس کاذب و دور از واقعیت زندگی کردن باز هم مانعی است که شما را در رسیدن به اهدافتان دچار مشکل می‌کند. صادقانه و منطقی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های درونتان را بشناسید و آنها را با تمرین تقویت کنید. تنها در چنین شرایطی است که می‌توانید رویاها و اهدافی معقول انتخاب کنید و به آن برسید.

هفته نامه زندگی مثبت

اخبار مرتبط :

خیال پردازی هایی درباره ازدواج

رویا‌ پردازی در مورد رابطه جنسی ضرر دارد؟

رویا پردازی؛ خوب یا بد


ویدیو مرتبط :
هواپیمای در حال سقوط به خاطر پرنده 2