سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لکنت زبان کودکان و درمان آن -آکا


آکاایران: اگر دقت کرده باشید برخی کودکان دچار اختلالات گفتاری می شوند که این می تواند حتی تا سنین بزرگسالی ادامه پیدا کند. محققان ژن هایی را شناسایی کرده اند که می توانند در بروز این اختلالات نقش داشته باشند.

,درمان لکنت زبان,روانشناسی و لکنت زبان,عارضه لکنت زبان,[categoriy]

لکنت زبان کودکان و درمان آن -آکادرمان لکنت زبان,روانشناسی و لکنت زبان,عارضه لکنت زبان,لکنت زبان در کودک

آکاایران: لکنت زبان کودکان و درمان آن

به گزارش آکاایران: به هر حال وجود دارند کودکانی که به سختی صحبت می کنند و این مشکل موجب عصبی شدن آن ها می شود چرا که والدین نمی دانند چگونه باید با آن ها برخورد کنند. در این مقاله آموزشی به بیان درمان لکنت زبان کودک پرداخته ایم:

توانبخشی توسط متخصص گفتاردرمانی

برای لکنت زبان کودک راه درمانی زیادی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از تکنیک های توان بخشی است که متخصصین گفتار درمانی ارائه می کنند. این روش اولین و موثر ترین راه برای حل مشکل لکنت زبان در دوره های قدیم و جدید محسوب می شده است.

در این روش، با آگاهی های روانشناسانه، به فرد کمک می شود تا با استرس ها و اختلالات و ناراحتی هایی که موجب می شود فرد لکنت پیدا کند مقابله کند. گاهی دامنه مشکلات زیاد است و باید فرد بیمار تحت نظر پزشک خاص به درمان خود ادامه دهد.

برخی از قدیمی تر ها خوردت تخم کبوتر را برای باز شدن زبان بچه و حل مشکل لکنت توصیه می کنند.

چند توصیه به والدین
در صورتی که فرزند شما دارای لکنت زبان است به توصیه های زیر توجه نمایید:

زمانی که کودک به سختی صحبت می کند، وی را تحت فشار قرار ندهید چرا که عصبی می شود. در چنین مواقعی باید وی را نوازش کنید و آرامش را به وی برگردانید. جملات دستوری نظیر استراحت کن آرام باش می تواند بسیار موثر باشد.

زمانی که کودک با شما صحبت می کند به تمام حرف هایش با دقت فراوان و با توجه گوش دهید. توجه به چشم کودک، می تواند تا حد زیادی استرس وی را بکاهد
شما نیز گاهی با کودک صحبت کنید و با ادای کلمات به طور آرام و واضح به وی بیاموزید که طرز بیان شما را بیاموزد و بکار گیرد.

گاهی اوقات مشکل لکنت زبان به مشکلات روانی کودک بر میگردد که استفاده از نظرات یک روان درمان گر نیز مفید می باشد.


ویدیو مرتبط :
درمان لکنت زبان در کودکان با میوه انار