سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لایحه برنامه ششم زن را از جایگاه اصیل و عبادیِ «مدیریت نهاد خانواده» و «تربیت جامعه» خارج می‌کند


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از تعریف جایگاه زن در برنامه ششم توسعه اعلام کرد: یکی از مواد برنامه ششم، ماده 26 آن است که با تفسیری بسیار مبهم، جهت‌دار و خطرناک، جایگاه زنان را با مفاهیم مخدوش فمینیستی درآمیخته و سعی دارد به اسم مشارکت زنان در جامعه، زن را از جایگاه اصیل و عبادیِ «مدیریت نهاد خانواده» و «تربیت جامعه» خارج کند

در ابتدای این بیانیه آمده است: لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم در حالی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، که دولت با نادیده گرفتن بسیاری از اسناد بالادستی نظام، مواردی را در برنامه ششم گنجانده که جای بسی تاسف و تعجب دارد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: یکی از مواد این لایحه، ماده 26 آن است که با تفسیری بسیار مبهم، جهت‌دار و خطرناک، جایگاه زنان را با مفاهیم مخدوش فمینیستی درآمیخته و سعی دارد به اسم مشارکت زنان در جامعه، زن را از جایگاه اصیل و عبادیِ «مدیریت نهاد خانواده» و «تربیت جامعه» خارج کند.

بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) خطاب به دولت اعلام کرد: توسعه به معنای انقطاع زن از خانواده و انتقال او به سازمان‌ها و ادارات نیست. توسعه یعنی به کار گرفتن امکانات، افراد و نهادها در جای درست خود، برای رسیدن به اهداف والای الهی.

این تشکل دانشجویی در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کرد: تدوین‌کنندگان این ماده از لایحه مذکور، یا توسعه را نفهمیده‌اند، یا لوازم آن را نمی‎‌شناسند یا اهداف به گوششان نخورده است. نتایج نگاه غلط آنان به زن و توسعه در جوامع منحط غربی به خوبی هویداست.

در بخش دیگری از این نامه ضمن انتقاد به ماده 26 برنامه ششم توسعه آمده است: عبارت «عدالت جنسیتی» در ماده 26 که مشخص نیست چگونه و با چه منطقی از بند 46 سیاست‌های کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری اقتباس شده، در نگاه خانم مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، همان‌گونه که در مرداد امسال در نشست هم‌اندیشی ظرفیت‌های ناشناخته فرهنگی – اجتماعی زنان کارگر عنوان داشتند، یعنی «برابری جنسیتی در بازار کار»، که این تفسیر از عدالت جنسیتی در تعارض آشکار با اصل21  قانون اساسی در حمایت از حقوق زنان و احکام اسلام است.

«همگان می‌دانند، زن و مرد با همدیگر یکسان و یک‌شکل نیستند، و زنان، به عنوان محور اخلاق و ستون تربیت در جامعه، رسالت دیگری جز کار در معدن و کارخانه و ... دارند. لازم است یادآوری کنیم، دولت به جای ایجاد برابری جنسیتی در بازار کار، به فکر ایجاد اشتغال، متناسب با ظرفیت‌های فراوان زنان و نیازهای واقعی جامعه، در محیط‌های تربیتی، آموزشی و سایر محیطهای متناسب با مزیت‌های زنان باشد.»

بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) در پایان بیانیه خود از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست، لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم را به طور جدی و عمیق، مورد اصلاح  و بازبینی قرار دهد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/QLVGK4


ویدیو مرتبط :
جایگاه زن در جامعه