داستان جواني که با امام حسين عليه السلام هدايت شد


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.10 - 20:34

داستان جواني که با امام حسين عليه السلام هدايت شد

تبيان/ در زمان آية الله خوانساري فردي خدمت ايشان مي رسد و عرض مي کند که: برادري دارم که از گناهان، گناهي نيست که انجام نداده باشد و خلافي نيست که نکرده باشد ...از دست او همه عاصي شده ايم ... مي خواهم او را خدمت شما بياوريم، نصيحتي به او بفرماييد انشالله که تأثير گذار باشد.
آية الله خوانساري فرمودند: با اين اوصاف نصيحت من هم کارساز نيست ... تنها يک راه را مي شناسم که اگر در مسير اين راه قرار گرفت و تأثيري در او داشت بياوريدش نزد من که من هم نصيحتي براي او داشته باشم و اگر اين راه جواب نداد که ديگر رهايش کنيد، اصلاح نمي شود.
فرمودند: او را به کربلا ببريد، اگر در حرم امام حسين عليه السلام گريه کرد، يعني اينکه در درون او هنوز نوري وجود دارد و قابل اصلاح و نصيحت پذير است وگرنه که هيچ.
اين فرد تعريف مي کند که ما اين برادرمان را با هزار ترفند و بهانه که بيا تو مراقب ما باش و ... به کربلا برديم ... بين راه که هيچ حسي نداشت ... اصلا اين چيزها را قبول نداشت...وقتي نزديک صحن و حرم حضرت شديم ديدم که او سرش را پايين انداخت و وقتي وارد حرم امام حسين عليه السلام شديم، گريه که هيچ، ضجه مي زد...
داستان را وقتي برگشتيم براي آية الله خوانساري تعريف کرديم... ايشان فرمودند: معلوم است که هنوز نوري در او هست ... حالا بياوريدش تا او را چند کلامي نصيحت کنم ... به ايشان عرض کرديم: آقا کار تمام شد ... در همان حرم وقتي اين حال به او دست داده بود به او گفتم: برادر من، حالا که تو با اين دستگاه قهر نيستي، همين جا توبه کن و راحت را عوض کن (به نقل از بيانات حجت الاسلام عالي) و اين همان شد که اين فرد از همين باب رحمة الله الواسعة عاقبت بخير مي شود و از شهداي انقلاب اسلامي مي شود.
کلام آخر:
يادمان نرود ضيافتي که در اين ايام به ارمغان آمده است، از بستر بلاست؛ چطور بدون ورود به بلا به اين ضيافت ميهمان شويم؟ اگر کسي بخواهد به اين ضيافت دست يابد، بايد از اين صحنه بلا عبور کند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
داستان معجزه ی امام رضا علیه السلام