سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیرالزور و داستان مقاومت در برابر محاصره داعش+ تصاویر


به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم از دمشق، پس از تسلط کامل داعش بر شهر رقه سوریه و پس از آنکه این گروه تروریستی برخی از مناطق مرزی عراق را برای انتقال سلاح و جابه جایی تروریست ها به شمال شرق سوریه به کار گرفت، داعش تلاش کرد به شهر دیر الزور دست یابد و موفق شد بر بیش از نیمی از این شهر و مشخصا مناطق «بوکمال» و «المیادین» به اضافه برخی روستاها و شهرک های پیرامون آن مسلط شود. این در حالی بود که دیگرمناطق دیر الزور و فرودگاه استراتژیک نظامی اش تحت حاکمیت ارتش سوریه باقی ماند.

داعش تلاش کرد سیاست محاصره را در مورد مناطقی که نتوانسته بود برآنها مسلط شود به کار گیرد مناطقی که اکثریت شان حکومت سوریه و ارتش را در جنگ علیه تروریسم تأیید می کردند. داعش مانع ورود مواد غذایی و بهداشتی به این مناطق شد تا ساکنان مناطق مذکور را از مخالفت با اندیشه های داعش باز دارد.

این در حالی است که بیش از 500 هزار نفر در محله های «هرابش»،«القصور»،«البغیلیه»،«الجبیلیه»،«الرشدیه»، «الموظفین» و «الجوره» در بخش محاصره شده شهر دیر الزور زندگی می‌کنند و داعش روزانه آنها را با خمپاره هدف قرار می دهد.

 شهر دیرالزور در شمال شرقی سوریه نزدیک مرزهای عراق قرار دارد. مساحت آن بیش از 33 هزار کیلومتر مربع است و 1 میلیون و 400 هزار نفر سکنه دارد. به طور کلی ساکنان آن کشاورز هستند و ستون اول اقتصاد سوریه محسوب می شود. رود فرات از آن عبور می کند و یکی از مهمترین منابع آبی سوریه محسوب می شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مقاومت همچنان پابرجا تصاویر هوایی شلیک موشک های مقاومت