فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



برپایی همایش «اکران فیلم خارجی: خدمت یا خیانت به سینمای ملی؟» در دانشگاه هنر


به گزارش خبرگزاری فارس،دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در نظر دارد همایشی با موضوع اکران فیلم خارجی در سینمای ایران برگزار نماید. این همایش در روز ٥ اردیبهشت ماه ١٣٩٥ و همزمان با جشنواره جهانی فیلم فجر در این دانشکده برگزار خواهد شد. 

 
در این همایش ضمن دعوت از استادان، صاحب نظران و پژوهشگران رشته های سینما، مدیریت و سیاست گذاری فرهنگی، و اقتصاد فرهنگ جهت ارائه مقاله، از مدیران دولتی سینما و نمایندگان صنوف سینمایی ذیربط از جمله سینماداران، تهیه کنندگان، پخش کنندگان و اتحادیه شرکت های ویدئو رسانه نیز جهت ایراد سخن دعوت خواهد شد. 
 
شهاب اسفندیاری عضو هیات علمی و مدیر گروه سینما در دانشگاه هنر که دبیر علمی این همایش است درباره دلیل برگزاری آن گفت: موضوع این همایش یکی از دغدغه های پژوهشی است که از چند سال قبل آن را دنبال کرده و در بخشی از کتاب «سینمای ملی و جهانی شدن» هم به آن پرداخته بودم. از مهر ماه سال جاری هم از جمعی از دانشجویان کارشناسی ارشد سینما خواستم که در قالب پروژه های تحقیق درس «سینمای امروز جهان» مطالعاتی درباره این مسئله در کشورهای مختلف انجام دهند. نهایتا این تحقیقات به مرحله ای رسید که به دانشکده سینما و تئاتر پیشنهاد برگزاری همایشی در این موضوع را ارائه کردیم و با حمایت دانشکده قرار شد این همایش همزمان با برگزاری بخش بین الملل جشنواره فجر در اردیبهشت ماه برگزار شود. 
 
محورهای این همایش عبارتند از: نقش اکران فیلم خارجی در اقتصاد سینمای ملی، پیامدهای فرهنگی و اجتماعی اکران فیلم خارجی، شباهت ها و تفاوت های اکران فیلم خارجی در سینما و نمایش آن در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، سیاست های فرهنگی کشورهای مختلف در اکران فیلم خارجی و نتایج آن، اولویت ها در انتخاب فیلم خارجی برای اکران،  ظرفیت های بازار سینمای ایران برای اکران فیلم خارجی، نقش اکران فیلم خارجی بر بازار زیر زمینی قاچاق فیلم، اکران فیلم خارجی و مسئله ممیزی، اکران فیلم خارجی و ارتباطات و مبادلات جهانی سینمای ایران.
 
علاقمندان به ارائه مقاله در این همایش باید تا ١٧ فروردین ١٣٩٥ چکیده مقالات خود را به دبیرخانه همایش به نشانی: تهران - خیابان مفتح جنوبی – خیابان ورزنده – دانشکده سینما و تئاتر – گروه سینما – دبیرخانه همایش «اکران فیلم خارجی: خدمت یا خیانت به سینما ملی؟»  و یا به ایمیل [email protected]  ارسال نمایند.     

انتهای پیام/و

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/1BVAHU

این خبر را به اشتراک بگذارید


ویدیو مرتبط :
قسمتی از فیلم سینمای سایه خیانت