ضرورت استفاده از پتانسیل بیمارستان‌ها برای تربیت پرستاران بالین محور


عضو هیئت بورد کشور و رئیس دانشکده پرستاری و مامایی مشهد، گفت: اگر می‌خواهیم افراد بالین محور را تربیت کنیم باید تمام کلاس‌ها و برنامه‌های دانشجویان ارشد و کارورزی‌ها در بیمارستان‌ها انجام شده و تا حد امکان از پتانسیل‌ها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، عباس حیدری، امروز (28 بهمن ماه) در گردهمایی روسای دانشکده‌های پرستاری و مامایی سراسر کشور و نشست هم‌اندیشی برنامه آموزشی کارشناسی ارشد پرستاری بالینی- گرایش داخلی جراحی، اظهار کرد: هیئت بورد سه وظیفه مهم را برعهده داشته و سال‌های پرکاری را پشت سر گذاشته است و ما روند رو به رشد را داشته پس باید به طرح های تخصصی تر بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه هیئت بورد از برندهای پرستاری است، گفت: بحث تخصصی شدن رشته‌های پرستاری از دانشکده‌های بررسی شده و در آخر به صورت رشته‌هایی مستقل تالیف شده که از مهر 93 کار اجرایی خود را شروع کرده است.

عضو هیئت بورد کشور با بیان اینکه اکنون ورودی‌های این برنامه‌های پرستاری در رشته‌های مستقل در ترم 4 به سر می‌برند و فارغ‌التحصیل نداشته است، افزود: برای رسیدن به هدف نهایی در زمینه‌های پرستاری دریافت نظرات دانشکده‌های مجری یکی از ضروریات است.

حیدری با اشاره به اینکه هر برنامه‌ای که برای اولین بار اجرایی شده خیلی از ایرادات در حین اجرا مشخص می‌شود، ادامه داد: در فرایند اجرای این برنامه‌ها دانشکده‌ها ، با هم همکاری کرده و به بحث و تبادل نظر پرداخته تا بتوانیم به خوبی این برنامه را هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش پرستاری در کارشناسی ارشد را با این محور عملی کرده که در بالینی موثر است، افزود: نگاه اصلی وزارت‌خانه این بوده که اگر می‌خواهیم افراد بالین محور را تربیت کنیم باید تمام کلاس‌ها و برنامه‌های دانشجویان ارشد و کارورزی‌ها در بیمارستان‌ها انجام شده و تا حد امکان از پتانسیل‌ها استفاده شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
از پرستاران همودیالیز و بیمارستان بهنیا تجلیل شد