سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



نیاز به 50 هزار تخت بیمارستانی در کشور


نیاز به 50 هزار تخت بیمارستانی در کشورباشگاه خبرنگاران/ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تعداد تخت های بیمارستانی موجود در کشور را 96 هزار و 650 تخت اعلام کرد و گفت: اکنون 50 هزار تخت بیمارستانی نیاز کشور است.
رسول خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعهد دولت تدبیر و امید، احداث 21 هزار تخت در طول این دوره است. اکنون 96 هزار و 650 تخت در کشور موجود است که بالای نیمی از آنها، قدمت 30 الی 50 ساله دارند؛ به عبارتی فرسوده اند.
وی کمبود تخت را در بخش های سوختگی و روانپزشکی اعلام کرد و افزود: در بخش ICU سوختگی، سوختگی و روانپزشکی با کمبود تخت مواجه هستیم و تخت های بخش ICU و CCU با استاندارد جهانی فاصله دارد.
خضری ادامه داد: متاسفانه میزان پرستار و پزشک نسبت به تخت های بیمارستانی با کمبود رو به رو است. البته بیمارستان های زنجیره ای خیرین، تاثیر بسیاری در کاهش کمبود ها داشته است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: بودجه های دولت سالانه برای احداث پنج تا شش هزار تخت بیمارستانی کفایت می کند، اما امیدواریم تا پایان این دولت، 11 هزار تخت وعده داده شده به بیمارستان ها افزوده شود.





منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
انیمیشن تخت بیمارستانی