سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشخوان/ شخصیت یک پلیس خسته و توبیخ‌شده در رمان تازه‌ یعقوب یادعلی


پیشخوان/ شخصیت یک پلیس خسته و توبیخ‌شده در رمان تازه‌ یعقوب یادعلی ایسنا/ یعقوب یادعلی بعد از یک دهه رمان تازه‌ای منتشر می‌کند.
این نویسنده در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران با تازه‌ترین کتابش به نام «آدابِ دنیا» حضور خواهد داشت. یادعلی که آخرین رمانش با نام «آدابِ بی‌قراری» در نیمه‌ی دهه‌ی 80 منتشر شد، بیش از 10 سال است که کتابی منتشر نکرده و مدت‌هاست در آمریکا زندگی می‌کند. رمان جدید او درون‌مایه‌ای معمایی دارد. یک پلیس خسته و توبیخ‌شده درگیر یک پرونده‌ی عجیب می‌شود که پای او را به ویلایی در حوالی اصفهان باز می‌کند؛ ویلایی بزرگ که ساکنانش بسیار خاص هستند و آرمان‌گرا و به ظاهر معمولی اما همه رازی دارند و البته اتاقی هم وجود دارد که نباید درش باز شود... این میان عشقی قدیمی نیز از عوامل اصلی رفتارهای این پلیسِ خسته و بی‌خواب است.

یادعلی متولد سال 1349 در نجف‌آبادِ اصفهان است. او پیش‌تر سه اثر «حالت‌ها در حیاط»(1377)، «احتمالِ پرسه و شوخی» (1380) و «آدابِ بی‌قراری» (1384) را منتشر کرده بود. رمان تازه‌ی او را نشر چشمه منتشر می‌کند. یادعلی به زودی نیز مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهش را در اختیار این نشر قرار خواهد داد. او تا کنون جوایزی مانند جایزه‌ی نویسندگان و منتقدان مطبوعات و جایزه‌ی بنیاد هوشنگ گلشیری را از آن خود کرده است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
شخصیت های رمان گناهکار