واردات خودرو های هیبریدی آب رفت/ تغییر الگوی واردکنندگان خودرو


باشگاه خبرنگاران/ آمار گمرک حاکی از آن است که در مهر ماه در کنار کاهش واردات خودرو، خودروهای گرانقیمت نیز در سراشیبی سقوط قرار گرفته و این طور که به نظر میرسد الگوی واردات خودرو به کشور در حال تغییر است.
بر اساس آمار گمرک در چند ماه گذشته واردات انواع خودرو به کشور با کاهش همراه بوداما در این میان مسیرواردات خودروهای گرانقیمت به کشورهموار بود.
یکی از این خودرو هایی که واردات آن با افزایش چشمگیر همراه شد بی ام و های هیبریدی I8بود که با صفر شدن سود بازرگانی واردات این مدل از خودرو های هیبریدی علی رقم قیمت بالا افزایش یافت.

این میزان واردات به حدی روند صعودی داشت که در شهریور ماه سازمان توسعه تجارت در بخشنامه ای واردات بی ام و های I8 را ممنوع اعلام کرد.
آمار گمرک حاکی از آن است که در مهر ماه تنها یک دستگاه بی ام و i8هیبریدی کوپه مدل 2016 ساخت 2015 دنده اتومات دو درب سفید رنگ به ارزش 206 هزار و 768 دلار از آلمان به کشور وارد شد و این خودرو صدر نشین گران ترین خودرو ها ی وارداتی شد.
این گزارش می افزایددر مهر ماه سال جاری واردات خودرو های گرانقیمت به شدت کاهش یافته و آب رفته است به نحوی که تنها بی ام و هیبریدی بیش از 100 هزار دلار قیمت داشته و سایر خودرو های وارداتی کمتر از 100 هزار دلار قیمت دارد.

همچنین در مهر ماه دو دستگاه خودرو بی ام و به ارزش 70 هزار دلار از امارات متحده عربی به کشور وارد شد و دو دستگاه خودرو پورشه ماکان نو به قیمت 58 هزار دلار از امارات متحده عربی به کشور وارد شده است.
بر اساس این گزارش در مهر ماه دو دستگاه بنز e250به ارزش 65 هزار دلاراز امارات متحده عربی به کشور وارد شده است.
آمار گمرک حاکی از آن است که در مهر ماه در کنار کاهش واردات خودرو، خودروهای گرانقیمت نیز در سراشیبی سقوط قرار گرفته و این طور که به نظر میرسد الگوی واردات خودرو به کشور در حال تغییر است.


ویدیو مرتبط :
آیا منع واردات خودرو با حجم بیش از 2500 CC تغییر کرده؟