مرغ آرام پز با مزه پیاز قرمز و هویج


وب سایت آشپزباشی: مرغ آرام پز با پیاز قرمز و هویج از مجموعه دستورغذایی است که امروز دستور پخت آن را برای شما آماده کرده ایم.

مواد لازم:

روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوریمرغ ۱ عددپیاز ۱ عدد بزرگهویج ۸ عدد متوسطسرکه سفید ۳/۴ پیمانهعسل  ۱ قاشق غذاخوریمرغ آرام پز با پیاز قرمز و هویجنکاتی در رابطه با تهیه ی این غذا:

۱- برای این دستور، به یک عدد مرغ کامل (حدود یک و نیم کیلو تا یک کیلو و ۷۰۰ گرم)، که ۸ قطعه شده نیاز دارید. برای قطعه کردن مرغ استخوان پشتی را با قیچی آشپزخانه بریده و درآورید. بعد با استفاده از یک چاقوی تیز سینه را نصف کرده و ران ها و پاهای مرغ را از سینه و بال ها جدا کنید.

۲- برای این دستور، پیازقرمز (یا بنفش) را درشت خلال کنید (برش های حدودا یک سانت و نیمی).

۳- برای این دستور، هویج ها را به قطعات ۵ تا ۶ سانتی نسبتاً درشت برش دهید.

طرز تهیه:

1- از قبل فر را با دمای 167 درجه سانتی گراد گرم کنید. در قابلمه ای بزرگ روغن زیتون را با دمای بالا داغ کنید. بر روی قطعه های مرغ نمک و فلفل بپاشید و آن ها را از طرف پوست در قابلمه قراردهید و حدود 8 دقیقه بپزید تا پوست آن ها قهوه ای و ترد شوند. تکه های مرغ را بچرخانید و 2 دقیقه دیگر بپزید. مرغ ها را در بشقابی قرار دهید و کنار بگذارید.

2- رو به بالا). پیاز خلال شده و هویج قطعه شده را در قابلمه ریخته و حدود 5 دقیقه بپزید ،تا پیاز طلایی روشن شود. مواد را ،مداوم هم بزنید. سرکه و عسل را به مواد اضافه کنید و به نقطه جوش برسانید. مواد را با قاشق چوبی به هم بزنید وقسمت های قهوه ای شده را نیز با سایر مواد هم بزنید.

3- مرغ ها را به قابلمه برگردانید، سمت پوست پایین باشد. 1 پیمانه آب به آن ها اضافه کنید و بگذارید تا بجوشد. سپس روی آن را بپوشانید و در فر قراردهید و برای حدود 35 دقیقه بپزید، تا زمانیکه مرغ ها مغز پخت شوند و مواد مایع آن کم شود. پیش از سرو روی آن جعفری خرد شده بپاشید.


ویدیو مرتبط :
رست بیف مکزیکی با آرام پز