علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اسپیس ایکس طراح لباس های فضایی هالیوود را برای طراحی لباس فضایی خود استخدام کرد


اسپیس ایکس طراح لباس های فضایی هالیوود را برای طراحی لباس فضایی خود استخدام کردزومیت/ به نظر می‌رسد لباس‌های فضایی کنونی مورد استفاده توسط فضانوردان نتوانسته رضایت ایلان ماسک را در اسپیس ایکس به خود جلب کند، چراکه براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی یک طراح نام آشنا را برای تولید یک لباس جدید و زیبا به استخدام خود درآورده است. با زومیت همراه باشید.

همواره لباس‌های فضایی به کار رفته در فیلم‌های سینمایی بسیار زیباتر و جذاب‌تر از نمونه‌های واقعی مورد استفاده هستند. شاید همین عدم زیبایی لباس‌های فضایی مورد استفاده توسط فضانوردان در دنیای واقعی باعث شده تا اسپیس ایکس به دنبال خوزه فرناندز رفته و وی را به عنوان یک طراح کارکشته به کار طراحی لباس فضایی جدید این کمپانی بگمارد.
هرچند شاید نام خوزه فرناندز چندان آشنا نباشد، اما به طور حتم شما بسیاری از لباس‌های طراحی شده توسط این طراح را مشاهده کرده‌اید. برای مثال می‌توان به لباس‌های فضایی مورد استفاده در فیلم‌های سینمایی نظیر Batman v Superman، Oblivion، Tron: Leagcy، The Avengers و Iron Man‌در کنار شمار دیگری از فیلم‌های حوزه علمی تخیلی اشاره کرد. فرناندز لباس‌های بسیاری زیبایی را با دورنمایه‌ی داستان‌های علمی تخیلی طراحی می‌کند که به واقع زیبا هستند.
ایلان ماسک پیش از این نیز اعلام کرده بود که طراحی لباس‌های فضایی برای فضانوردان اسپیس ایکس از اهمیت بالایی برخوردار است و از این‌رو وی در پی آن است تا لباس‌های این کمپانی بسیار زیبا و چشم‌گیر باشند.

وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

طراحی لباس فضایی ما در حال نزدیک شدن به فاز پایانی است و احتمالا در اواخر سال جاری میلادی شاهد معرفی این لباس فضایی خواهیم بود. ما تلاش زیادی کرده‌ایم تا این لباس از نظر ظاهری بسیار زیبا بوده و توجه خود را فقط معطوف قابلیت‌های آن نکرده‌ایم.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط فرناندز در مصاحبه‌ای که با وی انجام شده، اسپیس ایکس این طراح را استخدام کرده تا لباس فضایی زیبایی را برای آن طراحی کند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط فرناندز، وی به همراه کمپانی‌های دیگری در مدت کوتاهی برای طراحی یک لباس فضایی دعوت شده است.

فرناندز در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

در فاصله دو هفته تا زمان نمایش نمونه‌های طراحی شده به ایلان ماکس، از من خواسته شد تا لباسی فضایی را برای اسپیس ایکس طراحی کنم. من در پاسخ به این موضوع اشاره کردم که قادر به طراحی لباس در طول دو هفته نبوده و تنها می‌توانم کلاه لباس را طراحی کنم. پس از دو هفته، طرح‌ من در کنار طراحی‌های چهار کمپانی دیگر قرار گرفت. ایلان ماسک از بین طراحی‌های ارائه شده هیچ یک را جز طرح کلاه من نپسندید و پس از آن من۶ ماه با این کمپانی همکاری کردم تا طرج لباس تکمیل شود. هم‌اکنون این کمپانی در حال مهندسی معکوس لباس طراحی شده برای اضافه کردن قابلیت ها و ویژگی‌هایی است که امکان استفاده از این لباس را در فضا فراهم می‌کند.
به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده باید شاهد رونمایی از لباس فضایی مخصوص اسپیس ایکس باشیم. با توجه به انتشار اخباری در مورد ارسال سفینه فضایی سرنشین دار اسپیس ایکس به مدار زمین در آینده‌ی نزدیک، رونمایی از لباس در ماه‌های آینده بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

براساس اطلاعات ارائه شده هنوز مشخص نیست که این لباس چه زمانی معرفی شده و جزئیاتی نیز از ظاهر آن ارائه نشده است. آنچه که از ظواهر امر پبدا است، باید شاهد رونمایی از لباسی خاصی باشیم که کابردهای مورد نیاز در فضانوردی را نیز به همراه دارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا لباس اسپیس ایکس می‌تواند به زیبایی آنچه که در فیلم‌های سینمایی می‌بینیم بوده و کاربردی نیز باشد؟





منبع: زومیت


ویدیو مرتبط :
ایده لباس اینده فضایی