طرز تهیه سالاد مرغ قفقازی (Circassian Chicken)


مواد لازم سالاد مرغ قفقازی (Circassian Chicken)

آب مرغ 1.5 لیترسینه  مرغ 2 عددگردو ½1 پیمانهسیر 3 حبهنان تست 2 برشلیمو ترش 1 عددروغن زیتون 4 قاشق سوپ‎خوریپیازچه 2 قاشق سوپ‎خوریجعفری 2 قاشق سوپ‎خوریپاپریکا 4 قاشق چای‎خوریپودر فلفل قرمز چیلی 1 قاشق چای‎خورینمک به مقدار دلخواهفلفل سیاه به مقدار دلخواه

سالاد مرغ قفقازی ، طرز تهیه سالاد مرغ قفقازی ، Circassian Chicken

طرز تهیه سالاد مرغ قفقازی (Circassian Chicken)

    سینه مرغ را از وسط برش می‎زنیم.    ظرف آب مرغ را بر روی شعله کم قرارداده سینه‎های مرغ را اضافه می‎کنیم. آب مرغ باید به‎طور کامل سینه‎ها را بپوشاند (در صورت لزوم کمی آب اضاقه می‎کنیم).    سینه مرغ را همراه با آب مرغی که ادویه جات به آن اضافه شده و معطرشده، روی شعله کم قرار می دهیم تا آرام بپزد.    در این بین روغن زیتون را در یک قابلمه کوچک بر روی حرارت پایین گذاشته و فلفل پاپریکا را اضافه می‎کنیم. هم می زنیم تا جایی که عطر فلفل بلند شود سپس از روی حرارت برمی داریم.    نان را در تکه‎های درشت خرد کرده و در کاسه می‎ریزیم. با ملاقه حدود یک یا دو پیمانه از آب مرغ را برداشته و بر روی تکه‎های نان می‎ریزیم.    گردو، سیر، پیازچه و جعفری را ریز می‎کنیم.    نیم پیمانه از گردو را در یک کاسه جدا ریخته، پیازچه و 1 قاشق سوپ‎خوری از جعفری را به آن اضافه می‎کنیم.    باقی‎مانده گردو را همراه با سیر، فلفل قرمز چیلی، حدود 1 قاشق چای‎خوری نمک، تکه‎های نان خیس خورده در آّب مرغ و باقی‎مانده جعفری در غذاساز  می‎ریزیم تا با هم ترکیب شوند. در انتها نمک آن را امتحان می‎کنیم.    گوشت سینه پخته شده را به صورت باریک و نازک خرد می‎کنیم.    مرغ خرد شده را به جعفری، پیازچه و گردویی که قبلا در کاسه ریخته بودیم  اضافه می کنیم.    مخلوط بدست آمده از غذاساز  را در کاسه محتوی مرغ ریخته و آرام هم می‎زنیم تا کاملا با هم ترکیب شوند. فلفل سیاه و آب لیمو (روش آب گیری لیمو ترش) را اضافه کرده و یکبار دیگر هم می‎زنیم.  

طرز تهیه سالاد مرغ قفقازی ، Circassian Chicken ، طرز تهیه سالاد مرغ

نکات تکمیلی در مورد سالاد مرغ قفقازی (Circassian Chicken)

سالاد مرغ قفقازی (Circassian Chicken) جزو انواع سالاد میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30 دقیقه میباشد .سالاد مرغ قفقازی (Circassian Chicken) را می توانید در وعده نهار - شام - پیش غذا - سرو کنید . همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - افطار - میل کرد .توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه سالاد مرغ