سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اقدامات انتقامجویانه نظام بحرین علیه زنان مدافع حقوق بشر


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه خبری مرآت البحرین، مرکز حقوق بشر بحرین از اقدامات انتقامجویانه رژیم آل‌خلیفه علیه زنان مدافع حقوق بشر در این کشور از طریق به زندان انداختن و تحت پیگرد قراردادن قضایی آنها خبر داد و اعلام کرد که این اقدمات رژیم با هدف فشار بر این زنان برای توقف فعالیت‌های صلح آمیزشان صورت می‌گیرد.

مرکز حقوق بشر بحرین در بیانیه‌ای افزود که دادگاه تجدید نظر بحرین حکم 9 ماه زندان زینب الخواجه فعال زن مدافع حقوق بشر در این کشور را به اتهام دشنام به نیروهای پلیس هنگام ورود به زندان مرکزی "جو" تایید کرده است. همچنین «غاده جمشیر» دیگر فعال زن مدافع حقوق بشر به اتهام دشنام به کارمندان دولتی در شبکه اجتماعی توئیتر به 4 ماه زندان محکوم شده است و این در حالی است که پیش از این در همین پرونده به یک سال زندان محکوم شده بود. جمشیر قبلا هم به اتهام توهین به مدیریت بیمارستان "ملک حمد" از طریق صفحه اش بر روی توئیتر به سه ماه حبس محکوم شده بود.

مرکز حقوق بشر بحرین در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که دستگاههای امنیتی رژیم «معصومه السید» را به دلیل محکوم شدن به 6 ماه زندان به اتهام برگزاری تجمع، هنگام عبور از یک مرکز ایست و بازرسی دستگیر کردند. بعد از انتقال این فعال زن به دادستانی، وی با وثیقه آزاد شد، اما بار دیگر به او اطلاع داده شد که از سوی سایر مراکز پلیس به اتهامات مختلفی همچون برگزاری تجمع، شورش و تروریسم تحت پیگرد است و باید در بازداشتگاه باقی بماند.

این مرکز افزود که این احکام در راستای موج سرکوبگری است که مقامات رژیم آل خلیفه برای جلوگیری از فعالیت‌های حقوقی که همچنان موجب افزایش انتقادهای بین المللی از آنها به دلیل نقض مستمر حقوق بشر می‌شود، به راه انداخته اند.

مرکز حقوق بشر بحرین همچنین خواستار آزادی فوری معصومه السید و توقف احکام علیه زینب الخواجه و غاده جمشیر و دست برداشتن رژیم از هدف قراردادن فعالان و زندانیان شد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصری از پاکستان، اردن و سایر کشورها را به خدمت گرفته است.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی  آنها را به زندانهای طولانی‌مدت محکوم کرده است.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
حقوق بشر بحرین