سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



راهکارهای توسعه اقتصادی در پساتحریم در تبریز بررسی می شود


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز شامگاه دوشنبه در نشست خبری پیش از برگزاری این همایش با اشاره به سفرهای متعدد هیات های خارجی به کشور پس از موفقیت دیپلماسی در زمینه انرژی هسته ای گفت: دنیا متوجه شده که جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد تنش نیست.
صمد حسن زاده با بیان اینکه، تعامل بیشتر با کشورهای همسایه از اولویت های سیاست خارجی کشور در دوره پساتحریم است، گفت: امنیت موجود در کشور بر خلاف سایر کشورهای منطقه موجب تشدید علاقمندی هیات های خارجی برای همکاری با ما شده است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی هم در چند ماه گذشته پذیرای هیات های اقتصادی از کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه، انگلیس، چین و تایوان بود، گفت: هر چند هدف بیشتر این هیات ها بررسی وضعیت اقتصادی و نیازسنجی بازارهای ماست اما انتظار می رود با رفع کامل تحریم ها و تسهیل دسترسی به بازارهای جهانی شاهد رشد صادرات غیر نفتی کشور باشیم.
حسن زاده به ابراز علاقمندی هیات های خارجی به سرمایه گذاری در حوزه نیروگاهی، پتروشیمی، خودروسازی، راهسازی و راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای در استان اشاره کرد و در عین حال گفت: باید مراقب سوء استفاده از بازار کشور باشیم و افزایش تعامل ها باید بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد.
وی با اشاره به دور اندیشی رهبری در طرح سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: در این سیاست ها به کاهش هزینه های تولید و اصلاح مقررات دست و پاگیر در مسیر تولید توجه شده و انتظار می رود با اجرای کامل این سیاست ها، اهداف چشم انداز توسعه کشور محقق شود.
حسن زاده با بیان اینکه سرمایه گذاری نیازمند ایجاد امنیت و در عین حال خود تقویت کننده ضریب امنیت در جامعه است، خاطرنشان کرد: رهبری با اصلاح دیدگاه ضد سرمایه گذاری که تا چندی پیش در کشور حاکم بود، بستر جذب سرمایه را فراهم کردند.
وی با بیان اینکه پیشرفت اقتصادی کشور ترکیه به واسطه حمایت دولت این کشور از تشکل بخش خصوصی و واگذاری اختیارات به این بخش حاصل شده اظهار امیدواری کرد: اتاق بازرگانی با حمایت دولت بتواند رسالت خود را در برابر ملت و دولت انجام دهد.
حسن زاده با بیان اینکه بیست و یکمین همایش توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز با محور رفع موانع صادرات و اصلاح فضای کسب و کار برگزار می شود از احتمال حضور تعدادی از سرمایه گذاران ایرانی مقیم ترکیه در این همایش خبرداد.
ابوالفتح ابراهیمی، نائب رئیس اول اتاق تبریز هم با اشاره به جایگاه اقتصادی استان اذربایجان شرقی و انتخاب هفت صادرکننده نمونه کشوری از استان در سالجاری، گفت: این همایش با بررسی آخرین تحولات اقتصادی کشور می تواند الگوی مناسبی برای دوران پساتحریم ارائه دهد.
جمشید برزگر، نائب رئیس دوم اتاق تبریز هم به جایگاه صادرات غیرنفتی در توسعه اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: وابستگی به درآمدهای نفتی و استفاده نادرست از این درآمدها موجب وقفه در توسعه کشور شد.
این همایش دو روزه 14 و 15 آذر ماه جاری با حضور تعدادی از مسئولان، کارشناسان و فعالان اقتصادی کشور در تالار پتروشمی تبریز برگزار می شود.
وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی از دعوت شده های این همایش هستند.
3071/6183/1352

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بررسی راهکارهای توسعه تجارت با کشورهای همسایه