کدام فیلم "گوجه فرنگی طلایی" سال را گرفت؟


فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» توانست بالاترین نمرات سال 2015 را از منتقدین وب سایت معتبر سینمایی «راتن تومیتوز» کسب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «مکس دیوانه: جاده خشم» ساخته آخرالزمانی و مهیج «جورج میلر» با مجموع 97 درصد نقد مثبت به عنوان برنده جایزه گوجه فرنگی طلایی این سایت سینمایی معرفی شد.

«جورج میلر» در واکنش به دریافت بیشترین نقد مثبت در سایت سینمایی «راتن تومیتوز» در سال 2015 اظهار کرد: "دریافت نقدهای مثبت از سوی منتقدین سینمایی همواره مایه افتخار است و موجب می‌شود تا درباره اثرمان چیزهای بیشتری یاد بگیرم".

همچنین فیلم «اتاق» نیز توانست در طول سال 2015 میلادی بیشترین نقدهای مثبت مرتبط با یک فیلم با اکران محدود را از سایت سینمایی «راتن تومیتوز» کسب کند و «Inside Out» نیز بالاترین نمرات را در میان آثار انیمیشن سال از آن خود کرد.

در بخش تلویزیونی نیز «فارگو» و «بهتره به سول زنگ بزنی» بیشترین نقدهای مثبت سال را برای شاخه سریال دنباله‌دار و سریال جدید از سوی منتقدین این وب‌گاه سینمایی به خود اختصاص دادند.

همچنین دو فیلم «تیمبوکتو» ساخته «عبدالرحمن سیساکو» و «امی» به کارگردانی «آصیف کاپادیا» نیز به ترتیب در بخش فیلم خارجی و مستند بیشترین درصد نقد مثبت را کسب کردند.

در این وب‌گاه سینمایی فیلم‌های سینمایی هر کدام نمره‌ای از ۱۰۰ درصد می‌گیرند و فیلم‌های خوب با درصد مثبت از ۶۰ درصد یک گوجه فرنگیِ رسیده نام می‌گیرند و در غیر این صورت و درصد زیر ۶۰، فیلم اصطلاحاً "Rotten Tomato"یا گوجه فرنگی گندیده نامیده می‌شود.

بسیاری از منتقدین سینمایی سرشناس سینمایی نظیر «راجر ایبرت» در این وب‌گاه نقد می‌نوشتند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟