۲۱ ترفند برای بهبود تجربه‌ کار با اکسپریا زد 5 سونی (بخش سوم- بخش پایانی)


سونی سال ۲۰۱۵ گوشی‌های پرچمدار خود را در سه نسخه روانه‌ی بازار کرد. اکسپریا زد ۵ یکی از این سه گوشی‌هوشمند است که قصد داریم ترفندهایی را برای بهبود تجربه‌ی کاربری این گوشی هوشمند ارائه کنیم. در بخش اول و بخش دوم به مرور ۱۴ ترفند پرداختیم و حالا با زومیت و بخش سوم از ترفندهای اکسپریا زد ۵ سونی همراه باشید.

 سونی در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2015 از نسل جدید پرچمداران خود برای سال ۲۰۱۵ رونمایی کرد. گوشی‌های هوشمند این کمپانی شامل اکسپریا زد ۵، اکسپریا زد ۵ پریمیوم و اکسپریا زد ۵ کامپکت است. همانطور که پیش‌تر قسمت اول و دوم  از ترفندهای مربوط به اکسپریا زد ۵ را ارائه کردیم، در ادامه نیز بخش سوم این ترفندها را تقدیم می‌کنیم که شامل ۷ ترفند برای این گوشی هوشمند است.

برای مطالعه‌ی بخش اول ترفندهای مربوط به اکسپریا زد ۵ می‌توانید به «۲۱ ترقند برای بهبود تجربه‌ی کار با اکسپریا زد 5 سونی (بخش اول)» و برای مطالعه‌ی بخش دوم به «۲۱ ترفند برای بهبود تجربه‌ی کار با اکسپریا زد 5 سونی (بخش دوم)» مراجعه کنید.

۱۵. از داغ نشدن پردازنده اطمینان حاصل کنید

screenshot 2016 01 10 12 46 03 b8505 

بستن اپلیکیشن‌های پس زمینه‌ی در حال اجرا می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از اعمال فشار بیش از اندازه به پردازنده باشد. بهتر است با زدن دکمه‌ی اپلیکیشن‌های در حال اجرا، اپلیکیشن‌ها به خصوص آنهایی که از اینترنت بهره می‌برند را ببندید. از بخش اپلیکیشن‌های در حال اجرا می‌توان به صورت انتخابی برخی یا تمامی آن‌ها را بست.

حتی می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مانند Cooler Maste app یا اپلیکیشن‌های مشابه رفتار اپ‌ها را تحت نظر بگیرید و بدانید کدام برنامه فشار بیشتری روی پردازنده آورده و در نتیجه باعث افزایش میزان مصرف باتری نیز می‌شود.

همچنین در حالت فیلم‌بردای می‌توانید حالت 4K را غیرفعال کرده و از افکت‌های واقعیت افزوده بهره نبرید.

۱۶. لبخندهای عزیزان خود را ثبت کنید

screenshot 2016 01 10 12 47 47 a6f6a 

شما می‌توانید دوربین گوشی اکسپریا زد ۵ خود را طوری تنظیم کنید که لبخندها را ثبت کند.

کافی است از بخش منوی تنظیمات سه نقطه‌ی اپلیکیشن دوربین گزینه‌ی Smile Shutter را انتخاب کنید تا دیگر هیچ وقت لبخند عزیزان خود را از دست نداده و به سرعت ثبت کنید.

۱۷. ویدیوی اسلوموشن ثبت کنید

2 362dc 

 اپلیکیشن دوربین اکسپریا زد ۵ می‌تواند یکی از بهترین‌ ویدیوهای اسلوموشن موجود روی گوشی‌های هوشمند را با نرخ فریم بسیار بالا ثبت کند. این حالت در اپلیکیشن دوربین با نام Time shift video شناخته می‌‌شود.

اما ویژگی جالب در این حالت وجود دارد که باعث می‌شود تا به انتخاب خود، بخش‌های مختف ویدیوی ثبت شده را انتخاب کرده و به حالت اسلوموشن درآورید.

کافی است در اپلیکشن دوربین به بخش Camera Apps موجود در بخش پایینی سمت راست این اپلیکشن رفته و حالت Timeshift video را انتخاب کنید. حالا می‌توانید با حالت عادی فیلم‌برداری کنید. پس از اتمام فیلم‌بردای پیش‌نمایشی از فیلم را مشاهده کرده و می‌توانید تعیین کنید که کدام بخش‌ها از فیلم شما به حالت اسلوموشن باشند.

۱۸. صفحه کلید پیش‌فرض را تغییر دهید

3 de2c1 

اگر از گوشی با برند دیگر به سراغ اکسپریا زد ۵ آمده‌اید ممکن است کمی با صفحه کلید پیش‌فرض آن مشکل داشته باشید چرا که برخی دکمه‌های آن در محلی غیرعادی قرار دارند.

برای تغییر صفحه کلید پیش‌فرض کافی است صفحه کلیدی جدید را از پلی‌استور گوگل دانلود و نصب کرده و سپس به منوی تنظیمات بروید. در این منو به بخش Language & input بروید. به بخش Current Keyboard رفته و حالا با لمس گزینه‌ی Choose Keyboards صفحه کلید مورد نظر خود را نصب کنید.

۱۹. از حالت Superior Auto در عکاسی استفاده کنید

4 02bfb 

یکی از بهترین‌ حالت‌های ثبت تصاویر در گوشی‌های سونی روی اکسپریا زد ۵ نیز وجود دارد. در این حالت گوشی شما بهترین حالت ممکن برای عکاسی را انتخاب کرده و شرایط را برای ثبت بهترین عکس فراهم می‌کند.

این حالت به غیر از برخی محیط‌های کم نور بهترین شرایط ممکن برای عکاسی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد تا روی عکس خود تمرکز کنید و نگران تنظیمات دوربین نباشید.

۲۰. از دکمه‌ی فیزیکی برای ثبت تصاویر بهره ببرید

استفاده از دکمه‌های نرم‌افزاری برای ثبت تصاویر معایب بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به احتمال لمس نادرست دکمه، پوشاندن بخشی از صفحه نمایش و ندیدن کامل سوژه و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

استفاده از دکمه‌ی فیزیکی بدون توجه به محلی که در آن قرار دارید شما را به اپلیکیشن‌ دوربین هدایت خواهد کرد. با کمی فشار روی این دکمه در اپلیکیشن دوربین، فوکوس انجام شده و با فشار دادن دوباره‌ی آن، تصویر مورد نظر شما ثبت می‌شود.

۲۱. حالت تنظیمات دستی در اپلیکیشن دوربین را فعال کنید

5 842b1 

دوربین اکسپریا زد ۵ دارای حالتی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا از تنظیمات دستی بهره ببرد. بهتر است ابتدا رزولوشن دوربین را روی ۲۳ مگاپیسکل قرار داده و سپس به حالت تنظیمات دستی بروید.

در واقع بخش تنظیمات دستی دوربین تنها به تغییرات در ایزو یا سرعت شاتر خلاصه نشده و به کاربر اجازه می‌دهد تا از حالت‌هایی مانند حالت افقی، جلوگیری از مات شدن تصاویر، حالت عکاسی از حیوانات و بسیاری موارد دیگر بهره ببرند.

کافی است دکمه‌ی دایره‌ای شکل در بخش پایینی سمت راست اپلیکیشن دوربین را فشار داده و در منوی باز شده، حالت تنظیمات دستی را فعال کنید، حالا می‌توانید از امکانات بسیاری که در اختیار شما قرار داده می‌شود، لذت ببرید.


ویدیو مرتبط :
کار با فبلت سونی اکسپریا زد اولترا!