سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برداشت برگ سبز چای آغاز شد


برداشت برگ سبز چای آغاز شدفارس/ رئیس سازمان چای کشور گفت: صندوق حمایت از صنعت چای کشور به ازای هر هکتار باغ مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وام مساعده جاری به چایکاران پرداخت می‌کند.

محمد‌ولی روزبهان گفت: شرایط آب و هوای مساعد در شمال کشور با توجه به بارندگی‌های اخیر بر باغات چای کشور حاکم است.

وی افزود: برداشت برگ سبز چای به صورت غیر رسمی از ابتدای اردیبهشت آغاز شده است.

رئیس سازمان چای کشور افزود: تاکنون 60 تن برگ سبز از باغات شمال کشور برداشت شده و 90 کارخانه هم برای خرید و تولید چای خشک قرارداد امضاء کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده برداشت رسمی چای با حضور برخی مقات کشوری آغاز می‌شود، گفت: تاکنون 12 کارخانه چای در شمال کشور آغاز به کار کرده‌ است.

روزبهان با بیان اینکه سال گذشته 87 هزار تن برگ سبز چای تولید شد، افزود: اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد، پیش‌بینی می‌‌شود امسال حدود 95 هزار تن برگ سبز چای از باغات کشور برداشت شود.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: سال گذشته 19 هزار و 600 تن چای خشک استحصال شد که امیدواریم با توجه به میزان برداشت پیش‌بینی شده در سال جاری 21 هزار تن چای خشک تولید شود.

وی بیان داشت: در سال‌های 93 و 94 با حمایت دولت از تولید به ترتیب 3 هزار و 4 هزار هکتار از باغات رها شده چای به چرخه تولید برگشت.

روزبهان با اشاره به صندوق حمایت از صنعت چای کشور اظهار داشت: با توجه به مشکلات مالی چایکاران در بهار، امسال این صندوق به ازای هر هکتار باغ چای یک میلیون و 600 هزار تومان به باغداران وام مساعده جاری پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: وام مساعده جاری برای تغذیه، عملیات به زراعی، خرید لوازم ضروری و ... به باغداران چای پرداخت می‌شود و تاکنون مبلغ 9 میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه هنوز نرخ خرید تضمینی چای اعلام نشده است، گفت: سال گذشته چای درجه یک به قیمت 2180 تومان و درجه 2 با قیمت 1210 تومان از باغداران خریداری شد و پیش‌بینی می‌شود نرخ خرید تضمینی چای در سال جاری متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
خریداری 76 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران