خواسته‌های مهم مردم ایلام از مسئولان


نماینده‌ی ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب منطقه آزاد مهران ، رسیدن ریل آهن به ایلام و تاسیس کنسولگری سه خواسته‌ی مهم مردم استان از مسئولان کشوری است که امیدواریم محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، «عمران علی‌محمدی» در نشست ستاد اربعین که با حضور علی لاریجانی برگزار شد، ضمن تقدیر از مسئولان اجرایی و مدیران استان اظهار کرد: خدمات استان ایلام به زائران امسال در قالب ستاد اربعین منظم شد و بحمدلله زائران از نظر تغذیه و اسکان مشکلی ندارند.

وی با بیان اینکه اگر مشکلاتی وجود دارد مربوط به ضعف زیرساخت‌ها است، تصریح کرد: تصویب منطقه آزاد مهران ، رسیدن ریل آهن به ایلام و تاسیس کنسولگری سه خواسته‌ی مهم مردم استان از مسئولان کشوری است که امیدواریم محقق شود.

در دوران بازسازی از زیرساخت‌های ایلام غفلت شد

نماینده‌ی ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان بازسازی در استان ایلام بعد از جنگ تنها به بازسازی خرابی‌های جنگ توجه و از زیرساخت‌های استان غفلت شد.

احمدی ضمن تقدیر از توجه همیشگی دکتر لاریجانی به مردم ایلام که نمونه‌ِ‌ی آن را در زلزله‌ی آبدانان و سیل ایلام شاهد بودیم ، اظهار کرد: استان ایلام در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ی میانی آسیب دید اما مردمانش مردانه ایستادند.

وی با بیان اینکه در زمان بازسازی در استان ایلام بعد از جنگ تنها به بازسازی خرابی‌های جنگ توجه و زیرساخت‌ها استان مورد غفلت واقع شد، تصریح کرد: مردم استان پای نظام ایستاده‌اند اما امکانات استان شایسته‌ی این مردم نیست.

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پتانسیل‌های عظیم نفت، گاز ، آب ، پتروشیمی، کشاورزی و مهم‌تر از آن نیروی انسانی جویای کار، گفت: اگر زیرساخت‌هایی که استان‌های دیگر از آن برخوردار هستند در ایلام ایجاد شود این استان روی شکوفایی را خواهد دید.

شوهانی: ریل‌گذاری اندیمشک - دهلران در بودجه‌ی 95 دیده شود

احمد شوهانی دیگر نماینده ایلام نیز در نشست ستاد اربعین که با حضور رییس مجلس برگزار شد، گفت: ریل‌گذاری اندیمشک - دهلران باید در بودجه‌ی 95 دیده شود تا هم بخشی از ترافیک مسیر حل و استان از عقب‌ماندگی و بن‌بست خارج شود.

وی اظهار کرد: مرز مهران که در طول 8 سال دفاع مقدس محل عبور گلوله بود امروز به فضل خدا و تلاش مسئولان به محل عبور کالا و زائر تبدیل شده و از مسئولان انتظار داریم با رفع تبعیض به رشد منطقه کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه شکاف بین مناطق زیاد است و گواه این شکاف این است که ایلام از محدود استان‌های فاقد بزرگ‌راه و خط ریل است، ادامه داد: باید به 4 بانده کردن بزرگراه کرمانشاه – مهران و تصویب منطقه‌ی آزاد مهران سرعت بیشتری بگیرد.

نماینده‌ی ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ریل‌گذاری مسیر اندیمشک – دهلران مصوبه‌ی 215 را گرفته و به سازمان مدیریت ارسال شده ، بنابراین باید در بودجه‌ی 95 دیده شود تا هم بخشی از ترافیک مسیر حل و استان از عقب‌ماندگی و بن‌‎یست خارج شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام (جدید)