گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



آغاز پروازهای اراک - استانبول از اول خرداد


مدیر فرودگاه اراک گفت: پرواز اراک به اردبیل و سپس به استانبول از اول خرداد ماه با همکاری شرکت هواپیمایی ترکیه آغاز می شود.

رحیم حسین نسب گفت: برنامه خدمات پروازهای خارجی از فرودگاه اراک و اتصال خط هوایی اراک، اردبیل، استانبول با همکاری شرکت هواپیمایی ترکیه ای تدوین شده است.

وی اظهار کرد: برای انجام این پرواز شرکت های چارتر کننده اراکی و اردبیلی موافقت خود را اعلام کرده و با دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی، نخستین عملیات پروازی این برنامه از خردادماه سال جاری کلید می خورد.

وی اظهار کرد: این خط هوایی با هواپیمای ام برایر 190 با ظرفیت 110 نفر به صورت رفت و برگشت طرح ریزی شده و با حداقل قیمت بلیت موجود در سطح فرودگاه های کشور صورت می گیرد. این پرواز خارجی در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از اراک به اردبیل و سپس استانبول ترکیه انجام می شود.

فرودگاه شهر اراک در 17 کیلومتری شمال این شهر واقع شده که به امکانات سوخت رسانی، گمرگ، ایستگاه آتش نشانی، پارکینگ و سیستم های کمک ناوبری مجهز است.

فرودگاه اراک سال 78 به بهره برداری رسید و نخستین خطوط پروازی مسافری آن از سال 84 با همکاری شرکت های هواپیمایی کشور دایر شد اما به دلیل نواقص فنی در تاسیسات از آن زمان تا کنون به دفعات پروازهای مقطعی را در کارنامه خود داشته است.

دنیای سفر این نوشته را از « پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
سومین همایش گروه دیدا - استانبول خرداد 1392