سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اپل پتنتي جديد براي «حالت اضطرار» به ثبت رسانده است


اپل پتنتي جديد براي «حالت اضطرار» به ثبت رسانده است

سنسور اثر انگشت Touch ID از دو سال پيش و با عرضه ي آيفون 5 اس، به عنوان يکي از قابليت هاي کليدي اسمارت فون هاي اپل مورد استفاده قرار گرفت؛ اين قابليت حالا در تمام دستگاه هاي جديد تحت iOS وجود دارد و کاربر مي تواند به کمک آن به اعمالي چون باز کردن قفل آيفون و آيپد، پرداخت هزينه هاي اپ استور و ورود به اکانت اپليکيشن ها بپردازد. کمپاني ساکن کوپرتينو هميشه به دنبال آن بوده که حسگر زيستي خود را ارتقا دهد و حالا به نظر مي رسد طرح هايي بديع را در اين زمينه به ثبت رسانده.

ديجياتو/ سنسور اثر انگشت Touch ID از دو سال پيش و با عرضه ي آيفون 5 اس، به عنوان يکي از قابليت هاي کليدي اسمارت فون هاي اپل مورد استفاده قرار گرفت؛ اين قابليت حالا در تمام دستگاه هاي جديد تحت iOS وجود دارد و کاربر مي تواند به کمک آن به اعمالي چون باز کردن قفل آيفون و آيپد، پرداخت هزينه هاي اپ استور و ورود به اکانت اپليکيشن ها بپردازد. کمپاني ساکن کوپرتينو هميشه به دنبال آن بوده که حسگر زيستي خود را ارتقا دهد و حالا به نظر مي رسد طرح هايي بديع را در اين زمينه به ثبت رسانده.

اپل در پتنت جديد خود، از حالتي به نام «حالت اضطرار» يا Panic Mode رونمايي کرده که از اطلاعات شخصي کاربران مخافظت مي کند. در ادامه با ديجياتو همراه باشيد.

سازنده آيفون پتنتي را ثبت کرده که بر اساس آن مي توان با استفاده از يک انگشت مشخص، حالت ويژه اي را در دستگاه هاي مبتني بر iOS فعال کرد. در توضيحات پتنت مذکور آمده که کاربر مي تواند با استفاده از يکي از انگشتان خود (که از پيش براي دستگاه معين گشته) اطلاعات شخصي خود را قفل کرده و از دسترس خارج نمايد.

حالت اضطرار همچنين مي تواند از طرف مقابل (فرد مهاجم) فيلم و عکس بگيرد. اين تصاوير به صورت محرمانه و از طريق اينترنت روي اکانت iCloud کاربر ذخيره مي شوند و مي توان بعدا آن ها را به پليس ارائه داد.

مضاف بر اين ها، وضعيت اضطرار قادر است ميکروفون دستگاه را نيز فعال کند تا صاحب موبايل به توصيف چهره و ظاهر مهاجم بپردازد. امکان اين نيز وجود دارد که نوعي زنگ هشدار به صدا در آيد و تنها زماني متوقف خواهد شد که شخص سلامت خود را تاييد کند. در همين راستا، مي توان براي موبايل هاي آيفون اطراف نيز، سيگنال هاي هشدار فرستاد.

با وجود همه ي اين ها، امکان آن نيز وجود دارد که بتوانيد با انگشتي مشخص، اپليکيشني از پيش تعيين شده را باز کنيد، تا مثلاً قادر باشيد در شرايطي ويژه بلافاصله اقدام برقراري يک تماس کنيد.

اين اولين پتنتي نيست که با هدف ارتقاي امنيت کاربران آيفون به ثبت مي رسد. پتنت مشابهي ثبت شده بود که دستگاه مي توانست قرار گرفتن فرد در وضعيتي ناگوار همانند حوادث طبيعي را تشخيص داده و برخي دستورات خاص ويژه ي آن شرايط را که از پيش تعريف شده بودند را به اجرا درآورد. قبل از آن در مورد پتنتي ديگر شنيده بوديم که iOS مي توانست معين نمايد کاربر پشت فرمان نشسته و موبايل وي را قفل کند.


ویدیو مرتبط :
ثبت ركورد روپایی زدن در حالت نشسته