طراحی نرم افزار جامع اربعین حسینی توسط نخبگان دانشگاه شریف


نرم افزار جامع اربعین حسینی توسط نخبگان دانشگاه صنعتی شریف برای استفاده زائران طراحی شد .

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان احمد آبنیکی صبح امروز در نشست خبری ستاد دانشجویی اربعین کشوری با اشاره به طراحی نرم افزار جامع اربعین حسینی گفت: ساخت این نرم افزار توسط دانشجویان نخبه دانشگاه شریف و به صورت کاملا خودجوش طی چهار هزار نفر ساعت کار طراحی و ساخته شد .

وی ادامه داد: این نرم افزار سعی کرده تا با استفاده از اینترنت موجود در مسیرها این امکان را برای زائرین فراهم آورد که چیزی شبیه چت یا پیامک با اقوام و همبستگان خود در ایران به صورت محدود داشته باشند.

امکان استفاده از نقشه و مکان یابی آفلاین

طراح نرم افزار جامع اربعین افزود: همچنین امکان استفاده از نقشه و مکان یابی آفلاین بدون استفاده از اینترنت برای زائران طراحی شده است که آن‌ها می توانند نقشه های کامل و مسیرها را تا زمانی که در ایران هستند کامل دانلود کرده و در زمان پیاده روی اربعین استفاده کنند.

وی ادامه داد: نرم افزار جامع اربعین حسینی هم اکنون در کافه بازار  قابل دانلود است  و بر روی گوشی های اندروید موبایل قابل نصب است.

آبنیکی افزود: همچنین در برنامه سال‌های آینده این نرم افزار ایجاد قابلیت چند زبانه بودن را پیش بینی کرده‌ایم که شاید برای امسال نیز این نرم افزار را به دو زبان عربی و انگلیسی مجهز کنیم.

در ادامه طه حکیمی - مسئول اطلاع رسانی ستاد دانشجویی اربعین کشور گفت: در این فرصت که مسلمانان و حتی غیر مسلمانان کنار همه جمع می‌شوند برای بیشتر شدن انسجام و اتحاد میان مسلمانان باید تلاش کرد .

تشکیل ۵۰ هسته فکری تبلیغی توسط دانشجویان

وی ادامه داد: برهمین اساس گردان ویژه‌ای در قالب ۵۰ هسته فکری تبلیغی ایجاد شده که هر هسته ۵ تا ۱۰ نفر هستند که مسلط به زبان عربی و انگلیسی شده اند و قرار است در مراسم پیاده روی اربعین هر کدامشان با ۵ نفر ارتباط گرفته و این ارتباط را بعد از اربعین نیزحفظ کنند.

ساخت نرم افزار آموزش لهجه عربی به زبان عراقی

همچنین صفری مسئول موسسه مسیر نیز از طراحی و ساخت یک نرم افزار آموزشی برای زائرین اربعین حسینی خبر داد و گفت: در این نرم افزار آموزش زبان عربی با لهجه عراقی ارائه شده است .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نرم افزار جامع اربعین