سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پای یک متهم جدید به پرونده بابک زنجانی باز شد


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، بابک زنجانی در ادامه دفاعیات خود و درباره نحوه کارشناسی ملک ایران‌زمین اظهار کرد: ملک را به آقایان دادم و رفتند ارزشیابی کردند. گفتند چون پروانه شما در شهرداری مورد تایید نیست، فقط خود زمین را ارزیابی کرده‌ایم. 

متهم اصلی پرونده نفتی افزود: پروانه شهرداری را به آقایان نشان دادم و رفتند از شهرداری تایید آن را دریافت کردند. موضوع به یک هیئت کارشناسی 3 نفره ارجاع شد که یکی از وزرای سابق هم در این هیئت حضور داشت و 2 نفر دیگر از کارشناسان نیز از سوی وزارت نفت معرفی شده بودند. 

زنجانی افزود: این هیئت 3 نفره کارشناسی وقتی ملک را یک هزار و 760 میلیارد تومان ارزیابی کردند،اعتراض کردند و گفتند اشتباه است زیرا 140 هزار متر از این زمین تجاری بود و اگر متری 10 میلیون هم پیش‌فروش می‌کردم از این قیمت‌ها بیشتر می‌شد اما مسئولان نفت قبول نکردند و در نهایت به همین مبلغ موافقت شد. 

قاضی صلواتی از زنجانی پرسید که برای نقل و انتقال ملک به کدام دفترخانه رفتید؟ زنجانی پاسخ داد: به دفترخانه‌ای در میدان هفت تیر مراجعه کرده‌ایم که کارهای وزارت نفت در همین دفترخانه انجام می‌شد. 

رئیس دادگاه خطاب به بابک زنجانی گفت: در سندی که موجود است، قیمت ملک ایران‌زمین 703 میلیارد تومان قید شده است که زنجانی پاسخ داد، خیر چنین چیزی امکان ندارد اما قاضی صلواتی گفت سند این کار موجود است.

قاضی صلواتی در سوال دیگری از زنجانی پرسید که چرا همان روز دوباره سند به نام شما زده می‌شود؟ زنجانی پاسخ داد: 15 اردیبهشت‌ماه سال 92 به دستور وزیر نفت یک جلسه‌ای گذاشتیم، در این جلسه قرار شد 2 میلیارد طلب شرکت نفت را که به دلیل تحریم قابل انتقال از بانک مالزی نبود را طی مدت یک سال انتقال بدهیم و ضمانت این کار نیز به عهده من قرار گرفت و قرار شد یک فقره چک به تاریخ 15 اردیبهشت سال 93 به وزارت نفت تحویل دهم.

زنجانی افزود: یک فقره چک از بانک اقتصاد نوین برای وزارت نفت صادر کردم اما وزیر نفت از من خواست که به نسبت مبلغ این چک یعنی 2 میلیارد و 66 میلیون یورو یک وثیقه هم قرار دهم. 

متهم اصلی پرونده نفتی ادامه داد: از مبلغ 2 میلیارد و 66 میلیون یورو، یک میلیارد و 200 میلیون یورو پول نفت و 800 میلیارد نیز پول خودشان بود و بابت این 800 میلیارد ضمانت می‌خواستند. 

در این هنگام قاضی صلواتی خطاب به بابک زنجانی گفت که در سندی که موجود است قیمت ملک 703 میلیارد تومان عنوان شده است و وزارت نفت نیز آن را امضا کرده است. 

زنجانی پاسخ داد: در دفترخانه مسئولان وزارت نفت به من گفتند که ملک نمی‌خواهند و فقط به خاطر ضمانت چک، ملک را قبول کرده‌ام. 

وی افزود: آقایان وزارت نفت گفتند این ملک را از شما می‌خریم و دوباره به شما می‌فروشیم و اگر چک را پاس کردید آن را برمی‌گردانیم و در سندی که در دفترخانه تنظیم شد ملک را به قیمت 8 هزار میلیارد تومان به من فروختند. 

قاضی صلواتی در پاسخ به اظهارات زنجانی گفت: همان روز برای شما سند قطعی مشتمل بر رهن صادر می‌شود، فقط به خاطر اینکه بدهی تسویه شود. در حالی که قیمت ملک 73 میلیارد تومان بود و به 8 هزار میلیارد تومان به شما فروخته شود تا به صورت صوری بدهی وزارت نفت تسویه شود. 

صلواتی ادامه داد: در دفترخانه مسئول وقت حقوقی شرکت نفت بابت سند قطعی مشتمل بر رهن 2 میلیارد و 500 میلیون تومان پول می‌گیرد که پرونده این فرد در دادسرا مفتوح است و برای بررسی به دادگاه خواهد آمد. 

در این هنگام بابک زنجانی نام این فرد را م- ن اعلام کرد و وکیل وزارت نفت نیز در پاسخ به اظهارات قاضی صلواتی گفت: این فرد مسئول حقوقی وزارت نفت نیست و هیچ سمتی در وزارت نفت نداشته و فقط مشاوره حقوقی می‌داده است. 

نماینده دادستان نیز در همین ارتباط به قاضی صلواتی گفت: این فرد هیچ قراردادی با وزارت نفت ندارد و معلوم نیست چگونه با این وزارتخانه کار می‌کرده است. 

انتهای پیام/ 


ویدیو مرتبط :
افشاگری درباره پرونده بابک زنجانی