سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دومین اجلاس جهانی شهر اسلامی امسال در دوحه قطر برگزار می شود


به گزارش ایرنا مسعود نصرتی روز دوشنبه در حاشیه گشایش دبیرخانه دائمی خانه مجمع جهانی شهرهای اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران كاشان اظهار كرد: مجمع جهانی شهرهای اسلامی پنج سال قبل در یكی از اجلاس های سران خود تصمیم گرفت اجلاس دو سالانه ای بین كشورهای عضو با عنوان اجلاس (شهر اسلامی) برگزار كند.
نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی با حضور سفیران 23 كشور اسلامی در شهریور ماه سال 92 در قزوین برگزار شد و قرار بود دومین اجلاس در بغداد برگزار شود كه به دلیل شرایط این شهر محقق نشد.
وی با اشاره به عضویت 350 شهر از 58 كشور اسلامی در این مجمع افزود: مجمع جهانی شهرهای اسلامی درنظر دارد به ویژگی و كالبد شهرها بخصوص تك بناها به عنوان محل رشد و نمو انسان ها و انطباق آن با شرایط امروزی بپردازد.
نصرتی گفت: حدود 100 سال در حوزه شهرسازی و معماری غفلت كردیم و اكنون شاهد گسترش شهرها و بناهایی هستیم كه برخوردار از رنگ و لعابی است كه شرایط رشد و نمو نسل امروز را ندارد.
رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی تاكید كرد: مهم ترین اصل برای فراهم كردن شرایط رشد و نمو نسل جدید كالبد است اگر این كالبد برای نسل امروزی درست برنامه ریزی شود، خواهیم دانست نسل آینده را چگونه پرورش دهیم.
نصرتی به انعقاد 10 تفاهم نامه مجمع جهانی شهرهای اسلامی با سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط در كشور از جمله راه و شهرسازی، محیط زیست، مجمع جهانی اهل بیت (ع) و نشست ها با مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان كرد: اهداف و ماموریت های ملی توسط مجمع دنبال می شود.
وی تصریح كرد: در كنار این وزارتخانه ها در ایران، با شهرهای 58 كشور جهان به عنوان اعضای مجمع در ارتباط هستیم.
وی با اشاره به استقرار دبیرخانه مجمع در كاشان گفت: صنعت پیشرو در اهداف دولت در سال 2016 صنعت گردشگری است و این نوع خانه های امن و آمیخته با آمیزه های اسلامی یكی از تاثیرگذارترین و مناسب ترین شرایط برای جذب گردشگر است.
نصرتی گفت: دبیرخانه خانه شرح وظایفی در سطح ملی و فراملی دارد كه می تواند خانه های تاریخی را به محل سكونت امن، جایگاه آموزشی برای مهندسان شهرسازی و دانشمندان علوم دینی و مجریان شهری جهت انطباق گیری با شرایط تربیت نسل امروز معرفی كند.
وی تاكید كرد: اجرا و تحقق این امر تنها از عهده مدیران شهری بر نمی آید و همكاری مسئولان شهری را می طلبد.
3009/6021/1772

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
زیبایی شهر دوحه قطر در شب