سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایلامی ها سوگوار شهادت علی بن موسی الرضا(ع)


به گزارش ایرنا، علاقمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در سراسر استان با حضور در حسینیه ها و تکایا و مجالس عزاداری و نوحه خوانی در سوگ شهادت عصمت هشتم و خورشید تابناک خراسان، اشک ماتم ریختند.
همچنین به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع)، مردم این استان در آیین عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی هیات های عزاداری از ساعت 10 صبح از میدان کشوری تا میدان 22 بهمن شهر ایلام شرکت کرده و به سوگواری پرداختند.
پس از پیاده روی هیات های مذهبی و برگزاری آیین های عزاداری و نوحه خوانی، اجتماع عزاداران در میدان 22 بهمن شهر ایلام و برپایی آیین های عزاداری برگزار شد.
شب گذشته نیز آیین های عزاداری در سوگ شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با حضور پرشور عزاداران ایلامی خصوصا جوانان و نوجوانان در بیشتر حسینیه ها و تکایای سراسر استان برگزار شد.
بنابر نظر مشهور مورّخان وی در یازدهم ذیقعده سال 148 هـ. ق، در مدینه منوّره متولد شد. نام مبارکش، علی، کنیه آن حضرت، ابوالحسن و دارای القاب متعددی از جمله؛ رضا، صادق، ‏صابر، فاضل، قرة ‏اعین المؤمنین و... هستند، اما مشهورترین لقب ایشان، «رضا» به معنای «خشنودی» است.
پدر بزرگوار امام رضا، امام موسی کاظم (ع) پیشوای هفتم شیعیان بودند که در سال 183 ﻫ.ق، به دست هارون عباسی به شهادت رسیدند، و مادر گرامیشان نجمه (تکتم) نام داشت.
امام رضا (ع) در مدینه، پس از شهادت پدر، امامت بر مردم را بر عهده گرفت، و به رسیدگی امور پرداخت، شاگردان پدر را به دور خودش جمع کرد و به تدریس و تکمیل حوزه علمیه جدش امام صادق (ع) مشغول شد و در این راستا گام های بزرگ و استواری برداشت.
مدت امامت حضرت رضا(ع)، حدود 20 سال طول کشید، که 17 سال آن در مدینه و سه سال آخر آن در خراسان گذشت.
امام رضا (ع) پس از هفده سال سکونت در مدینه و تبلیغ دین و ارشاد مردم، با نقشه و حیله مأمون عباسی، راه خراسان را در پیش گرفت. آن حضرت پس از قبول اجباری ولایت عهدی مأمون و گذشت سه سال، در 55 سالگی به دست این خلیفۀ عباسی به شهادت رسید.
6032 /6034

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کلیپ بمناسبت شهادت علی بن موسی الرضا (ع)