سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امنیت/ به سادگی مورد جاسوسی قرار نگیرید


در یک وب گردی خیلی ساده ممکن است شما به ابزار های جاسوسی آلوده شوید و تمام اطلاعات شما و کار هایی که با رایانه خود انجام می دهید بدون اطلاعتان به دست افراد ناشناس برسد.

باشگاه خبرنگاران/ در یک وب گردی خیلی ساده ممکن است شما به ابزار های جاسوسی آلوده شوید و تمام اطلاعات شما و کار هایی که با رایانه خود انجام می دهید بدون اطلاعتان به دست افراد ناشناس برسد.
جاسوس‌ افزارها به گروهی از بد افزار ها گفته می‌شود که اعمالی را که با استفاده از رایانه انجام می‌ دهد و همچنین صفحه‌ های وبی که بازدید می‌ کنید را ردیابی کرده و اطلاعات آن‌ ها را برای فرد یا افرادی که اجازه‌ دسترسی به آن اطلاعات را ندارند، ارسال می‌کند.

یک جاسوس‌ افزار می‌ تواند حروفی را که با صفحه‌ کلید تایپ می‌ کنید، حرکت‌ های ماوس، صفحه‌ های وب بازدیدشده و مواردی از این دست را ثبت کند. در نتیجه، این برنامه‌ ها قادرند امنیت رایانه‌ شما را با خطری جدی رو به رو کنند و اطلاعات محرمانه، شخصی و کاری شما و افراد مرتبط با شما را برای دیگران بفرستند. راه‌ های آلوده شدن به جاسوس‌ افزارها عمدتا مشابه با آلودگی‌ های ویروسی است. بنابراین بسیاری از نکاتی که پیش از این در مورد مقابله با ویروس‌ ها در خبر های مختلف مطالعه کرده اید، به این گروه از بد افزار ها نیز تعمیم پیدا می‌کند.

از آن‌ جایی که عامل اصلی آلودگی به جاسوس‌ افزار ها مشاهده‌ صفحه‌ های وب آلوده است، بنابراین توصیه می‌شود در مورد تارنما هایی که به آن‌ ها مراجعه می‌کنید دقت و احتیاط بیش‌ تری به خرج داده، و مطمئن شوید که تنظیم‌ های مرورگر شما دارای امنیت لازم است.

نرم افزار های ضد جاسوس‌ افزار

این برنامه‌ ها رایانه‌ شما را در برابر تهدید جاسوس‌ افزارها محافظت می‌ کنند. Spybot یکی از این نوع برنامه‌ ها است که در شناسایی و ریشه‌ کن کردن آن دسته از بد افزارهایی که از دید ضد ویروس‌ ها پنهان می‌مانند، بسیار موفق عمل می‌کند. توجه داشته باشید که همانند ضد ویروس‌ ها، به‌روز نگه داشتن ضد جاسوس‌ افزار هایی مانند Spybot و انجام پویش‌ های منظم از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکته‌ هایی در مورد پیشگیری از آلوده شدن به جاسوس‌ افزار ها

در هنگام وب‌ گردی کاملاً هشیار باشید. اگر در هنگام بازدید از تارنماهای خاص پنجره‌ هایی به طور ناخواسته ظاهر شدند، قبل از آن که بر روی Yes یا OK کلیک کنید، آن‌ها را با دقت بخوانید. برای بستن چنین پنجره‌ های مشکوکی، به جای کلیک کردن روی Cancel، روی ضربدر گوشه‌ی بالا و سمت راست آن پنجره کلیک کنید. چرا که برخی اوقات این پنجره‌ ها به گونه‌ ای طراحی شده‌اند، که فشار دادن Cancel در‌ واقع باعث نصب غیر مجاز جاسوس‌ افزار بر روی رایانه‌ شما می شود.

گاهی اوقات در لا به‌ لای صفحه‌ های وبی که مشاهده می‌ کنید، برنامه‌ های بالقوه خطرناکی وجود دارند که ممکن است به طور ناخواسته بر روی رایانه‌ شما نصب شوند. برای جلوگیری از این اتفاق باید ضریب امنیتی مرورگر خود را بالا ببرید. اگر از مرورگر Mozilla Firefox استفاده می‌کنید، نصب افزونه‌ NoScript این کار را برای شما انجام می‌دهد. اگر نصب این‌ گونه برنامه‌ های بالقوه مخرب از جانب تارنما های مشکوک به شما پیشنهاد شد، از پذیرش و اجرای آن‌ها جدا خودداری کنید.


ویدیو مرتبط :
دستاویز دشمن قرار نگیرید!