بان کی مون: راه حل بحران سوریه به هیچ وجه نظامی نیست/21 یمنی شرایط سختی دارند


دبیرکل سازمان ملل در سخنانی تاکید کرد: راهکار حل بحران سوریه به هیچ وجه نظامی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در خصوص بحران سوریه اظهار داشت: لازم است تلاش و سازندگی در مسیر حل بحران سوریه صورت بگیرد و این مساله هم اکنون ضروری است.

وی تاکید کرد: زمانی برای از دست دادن نداریم. پنج سال از بحران سوریه گذشته است بدون اینکه به راهکاری دست یابیم و راه حل این بحران هرگز نظامی نخواهد بود.

بان کی مون گفت: مداخله نظامی و درگیری در سال‌های گذشته موجب دستیابی به راهکار نشده و باید به راهکاری سیاسی دست پیدا کنیم.

وی عنوان داشت: نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی بر راهکار سیاسی توافق دارند و از این منظر نشست ژنو 3 در 25 ژانویه جاری از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود.

وی افزود: موجب تاسف است که نشست ژنو 2 سال 2014 به شکست منجر شد. ما باید در نشست آینده پیروز شویم. من نگرانی شدید خود را نسبت به اوضاع کنونی و به ویژه وخامت اوضاع در خاورمیانه به دلیل تنش در روابط ایران و عربستان مخفی نمی‌کنم. این اتفاق نباید در روند صلح سوریه که در ژنو از سرگرفته خواهد شد، تاثیر بگذارد.

وی در خصوص اوضاع یمن با بیان اینکه 21 میلیون یمنی معادل 80% از ساکنان این کشور در وضعیت بسیار دشواری به سر می‌برند، گفت: إسماعیل ولد شیخ أحمد نماینده من در یمن تمام تلاش خود را برای حل بحران به کار می‌گیرد اما در عین حال به حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز دارد.

بان کی مون افزود: من نسبت به خشونت مستمر در یمن میان ائتلاف تحت رهبری عربستان و حوثی‌ها نگرانم و باید این خشونت در اسرع وقت متوقف شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اعتراف دوباره بان کی مون به نقش ایران در حل بحران سوریه