سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار مازندران : شهرداران در مدیریت شهری مدیریت سلیقه ای نداشته باشند


ربیع فلاح روز یکشنبه در نشست ماهانه شهرداران مازندران در محل تالار پذیرایی نازگل قائمشهر افزود: قدمت مدیریت شهری با معماری و مبلمان شهری مورد توجه قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: مدیریت شهری با هزینه بیت المال انجام می شود و باید از سند بالا دستی در توسعه شهری استفاده کرد .
استاندار مازندران گفت: تغییر شهرداران نباید به توسعه ،مقررات و قوانین شهر سازی ، معماری و مبلمان شهری لطمه بزند ویا روند گسترش خدمات شهری کند شود.
فلاح با اشاره به اینکه نیازمندی های شهروندان در مدیریت شهری باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: در چند سال اخیر شاهد از بین رفتن ساختمان های شهری در حاشیه رودخانه های استان هستیم و اگر هر اتفاقی در حوزه شهری می افتد شهرداران مسئول هستند.
وی با بیان اینکه اگربه بازنگری در اجرای طرح های شهری نیاز است باید طرح ها را تهیه و اجرا کرد، بیان داشت: تغییر اقلیم و آب و هوا سبب شد تا شاهد افزایش دبی آب در رودخانه های حوزه شهری باشیم.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه رودخانه های استان همواره باید مورد توجه به لحاظ بهسازی و ایمن سازی قرار بگیرد ، گفت: آب منطقه ای باید حوزه های آبریز رودخانه های استان را با انجام مطالعه جامع ،مدیریت کند.
فلاح گفت: رودخانه های حوزه شهری در مازندران یک فرصتی است که بدون انجام هزینه به صورت طبیعی در استان وجود دارد ،در حالی که دیگر کشورها مختلف دنیا برای عبور رودخانه از حوزه شهری ،میلیاردها تومان هزینه و سرمایه گذاری می کنند.
وی بیان داشت: تمام شهرداران مازندران تفاهم نامه دراختیار گرفتن مدیریت رودخانه های حوزه شهری را با آب منطقه ای منعقد کنند و در این زمینه از مشارکت و حمایت مردم نیز بهره بگیرند.
فلاح بر لزوم پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری های مازندران به کتابخانه ها و فعالیت های فرهنگی تاکید کرد.
وی ادامه داد: سرانه فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهرهای مازندران مورد توجه جدی شهرداران قرار بگیرد.
فلاح به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: شهرداران باید فضای شهری را با رعایت قوانین برای حضور حداکثری مردم مهیا کنند.
وی تاکید کرد: ارایه خدمات مناسب شهرداران به مردم عامل مهمی برای حضور مردم در انتخابات است.
استاندار مازندران گفت: درآمد شهرداری ها نباید به هر قیمتی محقق شود و نباید با دامن زدن به مشکلات شهری فقط به فکر درآمد باشیم.
وی با بیان اینکه باید درآمد پایدار را برای شهرداری ها ایجاد کنیم، گفت: گزارش هایی مبنی بر نارضایتی در مدیریت و تکریم ارباب رجوع در شهرداری ها وجود دارد.
وی وضعیت فضای سبز شهری و پسماند را همچنان از مشکلات اصلی شهرهای استان خواند و گفت: البته برخی از اقدامات شهرداری ها در کم کردن مشکلات زباله و پسماند قابل تحسین است.
وی کاهش تولید زباله و تفکیک زباله از مبدا را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداران موفق مشاوران استاندار می شوند و می توانیم از نگاه مدیریتی آنان استفاده کنیم.
استاندار مازندران وضعیت ورودی شهرهای مازندران را همچنان از دغدغه های جدی مدیریت شهری دانست .ک/2
6990/6097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مدیریت تغییر مدیریت توسعه مدیریت شهری مدیریت کارآفرینی مدیریت مشارکتی مدیریت ریس