نکات مهم برای موفقیت در شغل گل فروشی


گل فروشی ، ‌شغل گل فروشیشغل گل فروشی یکی از زیباترین شغل های دنیا به حساب میرود و از لطافت خاصی برخوردار است اما برای داشتن این شغل لازم است نکاتی را بدانیم.

برای آغاز هر کاری خوب است ابتدا درباره آن اطلاعاتی داشته باشیم مخصوصا وقتی شغل گل فروشی را انتخاب میکنید باید نکاتی را به یاد داشته باشید. با ما همراه باشید.

اگر گل و گیاه و کادوها را دوست دارید و می خواهید با مشتریان ارتباط داشته و به آنها در داشتن مراسم و دسته گلی بهتر کمک کنید، گل فروشی بهترین جا برای شماست. گل فروشی ها تنوع زیادی دارند. از فروشگاه های مستقل گرفته تا دکه های کوچک کنار خیابان. با کار در گل فروشی رفته رفته در طراحی گل ها و مشتری مداری تجربه کسب می کنید و بالاخره روزی می رسد که کار بزرگی برای خود دست و پا کرده و طراحی های بزرگ می کنید.

نیازمندی های این شغل را بررسی کنید.تحصیلات خود را تکمیل کنید. بیشتر مغازه داران افرادی را قبول می کنند که حداقل دیپلم داشته باشند. همچنین کلاس های طراحی گل هستند که می توانید به آنها هم سری بزنید.صندوق داری یاد بگیرید. در گل فروشی لازم است حساب را داشته باشید، به مشتریان برسید و سفارش بگیرید. این تجربه ها را در هر مغازه ای می توان بدست آورد.بهتر است گواهی نامه رانندگی داشته باشید. شاید جایی مشغول به کار شوید که سفارش ها را تحویل می دهد و رساندن سفارش ها به شما محول شود. پس بهتر است راننده خوبی باشید.علاقه خود را به گل ها نشان دهید و طوری وانمود کنید که عاشق یادگرفتن کار هستید. وقتی فروشگاه علاقه شما را می بیند، سعی می کند شما را استخدام کند.از گل فروشی های محلی شروع کنید. از فروشگاه هایی که بیشتر به آنجا رفته و گل خریده اید.گل فروشی ، ‌شغل گل فروشی ، روشهای مهم در گل فروشیگل فروشیدر مورد گل و گیاه مطالعه کنید. لازم نیست متخصص گل و گیاه شوید. همین قدر که بتوانید اطلاعاتی راجع به شان داشته و بتوانید به سوالات مشتریان پاسخ دهید کافیست.کتاب ها و مجلات مربوط به گل بخوانید.سوال بپرسید. با صاحب فروشگاه صحبت کرده و درمورد گل ها از او سوال کنید. هم شما یاد می گیرید و هم صاحب فروشگاه علاقه شما را می بیند.پذیرش سفارش و فروش اینترنتی را بیاموزید. کوچکترین گل فروشی ها هم ممکن است وبسایت فروش داشته باشند.وبسایت فروشگاه را مطالعه کنید. مراحل سفارش و خرید را بررسی کنید و سفارشات را تحویل دهید.اگر به اینترنت وارد نیستید از کسی کمک بخواهید.آمادگی کار در ساعات مختلف را داشته باشید، بخصوص شب ها و آخر هفته. روزهای تعطیل هم گل فروشی ها مشغولند. مخصوصاً اگر مناسبتی مثل روز مادر یا ولنتاین باشد.کفش راحتی بپوشید. چون پاها باید استراحت کنند. به علاوه نگذارند لیز بخورید، چون ممکن است کف سالن بخاطر آب دادن به گل ها خیس باشد.نکات مهم برای موفقیت در شغل گل فروشی

نکات مهم برای موفقیت در شغل گل فروشی 5/5 1

منبع : wikiHow - /ک

این مطلب مفید بود ؟ این مطلب مفید بود ؟ پسندیدم 1 نپسندیدم 0

مطالب پیشنهادی

نظر کاربران

نظر خود را بنویسید ...

هم اکنون دیگران می خوانند loading

وب گردی


ویدیو مرتبط :
خندوانه - شغل "گل فروشی"