سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: حماس دنبال بمبگذاری در اسرائیل است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه مدعی شد، جنبش حماس در پی بمب‌گذاری در کرانه باختری و اسرائیل است.

یعلون گفت، به‌رغم تلاش حماس و سایر سازمان‌ها برای بمب‌گذاری در کرانه باختری و اراضی اشغالی، به خاطر اقدامات جاسوسی اسرائیل تاکنون موفق به این کار نشده‌اند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، یعلون اعلام کرد، به خاطر حملات مداوم فلسطینی‌ها، فرماندهی مرکزی وزارت جنگ اسرائیل قصد دارد در اوایل سال 2016 نیروهای ذخیره خود را فرا بخواند تا فرصت برای آموزش سربازان وظیفه فراهم شود.

یعلون: فلسطینی‌ها هنوز نتوانسته‌اند حملات کرانه باختری را سازماندهی کنند

وی در ادامه اظهار داشت، همه حملات اخیر به دست مهاجمان فردی صورت گرفته است و هیچ سازمان فلسطینی تاکنون نتوانسته هیچ حمله سازماندهی شده‌ای انجام دهد هر چند این مسئله می‌تواند در آینده تغییر کند.

موشه یعلون مدعی شد: «حماس و سایر سازمان‌ها تلاش کرده‌اند تا تیراندازی و بمب‌گذاری در کرانه باختری و اسرائیل را سازماندهی کنند اما تاکنون به خاطر اقدامات جاسوسی و عملیاتی اسرائیل در این کار ناکام بوده‌اند». 

وی ادامه داد، به رغم کاهش سخنان تحریک‌کننده تشکیلات خودگردان و «محمود عباس» رئیس این تشکیلات، اینترنت مملو از درخواست برای اعمال خشونت و تحریک افراد به انجام حمله است.

یعلون با بیان این ادعا که تصاویر جنایت‌های داعش در سوریه و عراق، جوانان فلسطینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت، سیستم آموزشی تشکیلات خودگردان نسل بعدی را برای همزیستی آماده نکرده است.

وی گفت که اسرائیل از بستن کرانه باختری خودداری کرده است زیرا تاکنون نیازی به این کار نبوده است.

یعلون: حماس به آتش‌بس پایبند بوده است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد، به خاطر بازدارندگی اسرائیل، حماس به توافق آتش‌بس با این رژیم پایبند بوده است و سپس افزود: «روزانه بیش از 800 کامیون کالا وارد غزه می‌شود».

یعلون همچنین گفت بعد از اقدام حماس در بازداشت برخی اعضا یک سازمان سلفی تروریستی در غزه، این شبکه تروریستی یکشنبه شب راکتی به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد.

به‌رغم آگاهی از این موضوع، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به این اقدام، نوار غزه را بمباران کرد. اسرائیل حماس را مسئول همه حملاتی می‌داند که از نوار غزه علیه اراضی اشغالی صورت می‌گیرد.

یعلون اظهار داشت، حماس مایل به پرتاب موشک از سوی غزه به اراضی اشغالی نیست و در تلاش است مانع این کار شود. به گفته او، علاوه بر این، حماس مایل به تنش در غزه نیست اما به افزایش تنش در بیت المقدس و کرانه باختری علاقمند است. 

وی درباره رسیدن به توافق صلح با تشکیلات خودگردان ابراز تردید کرد با این حال، گفت، رژیم صهیونیستی از اقداماتی که به دستیابی به توافق صلح در آینده لطمه وارد کند، خودداری خواهد کرد.

یلعون: سقوط هواپیمای روس در سیناء، تروریستی بوده

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، یعلون روز گذشته (دوشنبه) گفت، به احتمال قوی سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا حمله تروریستی بوده است.

وی با بیان اینکه «ما در تحقیقات راجع به این موضوع حضور نداریم»، افزود: «با توجه به آنچه ما شنیده‌ایم اگر گفته شود این حمله تروریستی نبوده، تعجب‌آور خواهد بود در حالی که یک بمب در این هواپیما منفجر شده است».

یعلون گزارش سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه سرویس‌های جاسوسی اسرائیل مکالمات شنود شده اعضا داعش در صحرای سینا درباره این هواپیمای روسی را در اختیار تحلیلگران آمریکایی و انگلیسی قرار داده‌اند، تایید یا تکذیب نکرد. 

انتهای پیام/ص


ویدیو مرتبط :
چرت و پرت های جدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی