سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چطور دوست پیدا کنم؟


چطور دوست پیدا کنم؟خراسان/ دختری 14 ساله هستم که مشکلم دوست شدن با یک نفر در مدرسه است. درسم هم خوب است و با دوستانم به خوبی و مهربانی رفتار می کنم و البته این را هم می‌دانم و می‌فهمم که مدرسه محل تحصیل است و جایی برای دوست بازی نیست. ضمنا چند نفر را که اخلاق و درس‌شان خوب است انتخاب کردم؛ ولی بلد نیستم چطور دوست بشوم. لطفا مرا راهنمایی کنید.
با عرض سلام خدمت شما مخاطب گرامی، ارتباط با دوستان و داشتنِ دوست، یک نیاز و یکی از اساسی‌ترین ویژگی‎های دوره سنی شماست. این خیلی خوب است ‌که شما به دلیل نیازی که احساس می‎کنید، راهنمایی خواسته اید. ما در ادامه درباره تعریف ارتباط و عوامل مؤثر در این زمینه گفت وگو خواهیم کرد تا شما بتوانید با شناخت بهتری به مسئله دوستیابی بپردازید.
تعریف ارتباط: اجازه دهید در ابتدا ارتباط را تعریف کنیم؛ ارتباط به معنی پیوند دادن و تماس برقرار کردن است. وقتی شما با کسی ارتباط برقرار می‌کنید، به نوعی میان خود و او پیوند ایجاد می کنید. این ارتباط می‎تواند فقط برای چند لحظه یا برای یک عمر تداوم یابد. ارتباط، جریانی است که در آن دو یا چند نفر به تبادل اندیشه، نظر، باور و خواسته‌های خود می‌پردازند و این کار از طریق گفت و گو یا زبان بدن (لبخند زدن، اخم کردن و ...) انجام می‌شود.
عوامل موثر در شکل‌گیری ارتباط: برای ایجاد یک رابطه دوستانه و با دوام، لازم است عوامل موثر در شکل‎گیری ارتباط را بشناسیم.
الف) عوامل درونی
* شخصیت: حتماً دیدید که بعضی‎ها ذاتاً خنده‎رو، بشاش و سرزنده هستند و با دیگران به سرعت ارتباط برقرار می‎کنند و بعضی دیگر تمایل دارند که با دیگران کمتر ارتباط برقرار کنند؛ البته همیشه این طور نیست و گروه اول هر از چند گاهی دوست دارند که تنها باشند و گروه دوم نیز دوست دارند که در برخی مواقع ارتباط بیشتری با دیگران برقرار کنند و این تمایلات معمولاً برگرفته از ویژگی‎های شخصیتی افراد است.
* خصوصیات فردی: اصولاً افراد دوست دارند با فردی همانند خودشان ارتباط برقرار کنند.
* احساس نیاز: نیاز یکی از عواملی است که ما را به طرف ارتباط با دیگران می‎کشاند.
* باورها: ما براساس باورهای‌مان به ارتباط با دیگران علاقه مند می‎شویم؛ برای مثال کسی که باورهای دینی بیشتری دارد، مایل است با شخصی که باورهایش مشابه اوست، ارتباط برقرار کند.
* علایق: علایق مشترک، ما را به طرف ارتباط با یکدیگر می‎کشاند. مثلاً کسی که به موسیقی پاپ یا سنتی علاقه مند است به سمت همان موسیقی می‎رود و با افراد آن فضا آشنا می‎شود.
ب)عوامل بیرونی: یکی از عوامل بیرونی که بر نحوه ارتباط تاثیر می‌گذارد، «نزدیک بودن» است. مثلاً بچه‎های یک کلاس بیشتر با هم ارتباط برقرار می‌کنند و دوست می‎شوند. ما اغلب با کسانی که بیشتر می‎بینیم، ارتباط بیشتری برقرار می‎کنیم و اگر این ارتباط رودررو باشد، قوی‎تر می‌شود. هر چه شما کسی را بیشتر ‎ببینید، بیشتر فرصت می‎کنید تا نکات جالبی در شخصیت او کشف کنید. تشابه فیزیکی هم ما را به سوی یکدیگر می‌کشد؛ اگر به اطراف خود دقت کنید، می‌بینید که بسیاری از دوستی‎ها میان کسانی است که از نظر ظاهری بیشتر به هم شبیه هستند. ارتباط برقرار کردن با دیگران باعث شادی و سلامت فرد می شود. هر رابطه‎ای قواعد خودش را دارد و قواعد دوستی هم شامل اعتماد دو طرفه، همدلی و همراهی، وقت شناس بودن و وفادار بودن است.
بقای رابطه به چه عواملی بستگی دارد؟ احترام به ارزش های مورد قبول طرف مقابل، هم در شروع رابطه نقش دارد و هم در حفظ رابطه. اگر شما فکرکنید که دوست‎تان باید راستگو باشد و در جریان رابطه متوجه شوید که دروغ می‌گوید، آیا باز هم با همان صمیمیت اول به رابطه خود ادامه می دهید؟ یکی دیگر از رموز تداوم رابطه، آن است که برای حفظ و تداوم آن تلاش کنید. مثلاً اگر بخواهید رابطه صمیمانه شما با دوست‎تان حفظ شود، گاهی باید به او تلفن بزنید، به دیدارش بروید و حتی برای او هدیه بگیرید. گاهی وقت‎ها یک لبخند یا تبریک روز تولد نیز همین نقش را بازی می‎کند. یک راز مهم دیگر آن است که برای تداوم رابطه باید تفاوت‎های خود و طرف مقابل را بشناسید و آن ها را بپذیرید، مثلاً فردی در زمان ناراحتی دوست دارد، کسی کنارش باشد ولی فرد دیگر ممکن است در زمان ناراحتی تمایل به تنهایی داشته باشد. مخاطب گرامی! امیدوارم که توضیحات ارائه شده به شما کمک ‌کند بتوانید دوست مناسب خود را انتخاب و با او ارتباط برقرار کنید. برای شما آرزوی موفقیت دارم.



منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
چگونه دوست پیدا کنیم ★MisterEpicMann★