سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مراسم بزرگداشت مادر شهیدان اسماعیلیان در آستانه اشرفیه برگزار شد


به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه آستانه اشرفیه در این مراسم گفت: عشق و علاقه به خاندان اهل بیت (ع) از این بانوی بزرگوار یک شخصیت ممتاز ساخت.
حجت الاسلام والمسلمین محمد ساجدی با بیان اینکه مادر شهیدان اسماعیلیان همواره توجه و ارادت ویژه ای به اهل بیت (ع) داشتند، افزود: این مادر نمونه در راه خداوند و اهل بیت (ع) تمام سختی ها و مصیبت ها را تحمل کرد.
وی با اشاره به اینکه از دامن این بانوی بزرگوار فرزندان شایسته ای برای اسلام پرورش یافتند، افزود: این بانوی بزرگوار با پیروی از قیام عاشورای حسینی در راه حفظ اسلام قدم برداشتند.
امام جمعه استانه اشرفیه با گرامیداشت یاد شهیدان اسماعیلیان و دیگر شهدای نظام اسلامی حفظ دستاوردهای شهداء والامقام را وظیفه همه دانست و اظهار داشت: همه ما باید در جهت عزت و سربلندی اسلام قدم برداریم.
حجت الاسلام ساجدی در ادامه با اشاره به وقایع عاشورای حسینی اظهار داشت: خاندان پیامبر اسلام (ص) پس از ارتحال آن حضرت رسالت و نقش خود را در هدایت جامعه مسلمانان به خوبی انجام دادند.
وی با بیان اینکه اهل بیت (ع) همواره در مقابل بدعت ها و خرافات ها ایستادند، افزود: خاندان اهل بیت (ع) در راه حفظ اسلام به عنوان یادگار حضرت محمد (ص) همواره تلاش داشتند و نقش موثر خویش را ایفا کردند.
وی همچنین با اشاره به رسالت حضرت زینب (س) و حضرت امام سجاد (ع) در واقعه عاشورا اظهار داشت: این بزرگواران پس از واقعه عاشورا رسالت بزرگی را در جهت آگاهی دادن به مردم و بیان پیام بزرگ عاشورا برعهده داشتند.
حجت الاسلام ساجدی افزود: نقش موثر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) موجب شد تا قیام خونین عاشورا که در جهت زنده نگه داشتن اسلام انجام شد به ثمر بنشیند.
مرحومه 'زبیده علی اکبری' مادر شهیدان مهدی ، ابراهیم و محمد سه شنبه هفته گذشته به علت کهولت سن در سن 83 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
گفتنی است شهیدان ابراهیم اسماعیلیان در نهم شهریور ما سال 1365 در عملیات کربلای 2 ، مهدی اسماعیلیان در بیست و پنجم آبان سال 1361 در مریوان و محمد اسماعیلیان در بیستم ابان ماه سال 1361 در عملیات محرم در دهلران به مقام شهادت دست یافتند.
یادآور می شود مادر شهیدان اسماعلیان همچنین یک فرزند جانباز و یک فرزند آزاده را نیز تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.
در این مراسم که عصر شنبه در گلزار شهداء والامقام استانه اشرفیه برگزار شد ، استاندار گیلان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از نمایندگان گیلان، مسئولان استانی و شهرستانی ، خانواده های معظم شهداء ، نیروهای نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم شرکت داشتند.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.ک/2
7287/ 6158

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کربلایی حسین عینی فرد محرم 91 آستانه اشرفیه - تیزر مراسم