علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تماس جالب فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی/ الو آنجا زمین است؟


جام نیوز/ فضانوردان پیش از سفر به فضا باید چندین سال تمرینات سخت را در همه زمینه‌ها از مکانیک مداری و تجربیات علمی گرفته تا روش‌های پزشکی و عملکرد ایستگاه فضایی، پشت سر بگذارند؛ اما بنظر می‌رسد که تیم پیکه حداقل در نحوه شماره‌گیری تلفن تمرینات لازم را نداشته است.

وی در تماسی که قرار بود با خانواده‌اش صحبت کند، بطور اشتباه به تلفن فرد دیگری زنگ زده و گفته بود: الو آنجا زمین است؟
این فضانورد زمانی که متوجه اشتباه خود شد، در پیامی بر روی توئیترش نوشت: من از خانمی که اشتباهی با وی تماس گرفتم عذر میخواهم. این یک مزاحمت تلفنی نبوده و تنها شماره اشتباه گرفته شده بود.

البته تماس‌ها تنها از ایستگاه با زمین نبوده و گاهی از زمین نیز با فضانوردان تماس گرفته می‌شود.
پیکه نزدیک به دو هفته پیش به عنوان اولین فضانورد انگلیسی به ایستگاه فضایی وارد شده و قرار است شش ماه در آنجا به زندگی و انجام آزمایشات علمی بپردازد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال حاضر محل اقامت شش فضانورد شامل فرمانده اسکات کلی (آمریکا)، سرگئی وولکوف (اوکراین)، میخائیل کورنینکو (روسیه)، تیموتی کوپرا (آمریکا)، یوری مالنچنکو (اوکراین) و تیم پیکه (انگلیس) است.
پیکه همچنین قرار است سال آینده همزمان با برنامه دوی ماراتن لندن در فضا بدود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
بازگشت سه فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی به زمین