سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مسائل سیاسی و باندی در وزارت علوم باعث کاهش رشد علمی کشور شده است


محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم درباره علل کاهش رشد علمی کشور اظهار داشت: عوامل مختلفی در این امر دخالت دارند اما اگر به آمارها نگاهی داشته باشیم، طی دو، سه سال گذشته شاهد کاهش رشد علمی کشور بوده‌ایم؛ مسائل سیاسی، باندی، جناحی، سیاست‌بازی و بعضا مدیریت‌هایی که در وزارت علوم و دانشگاه‌ها به کار گرفته شده‌اند بر این موضوع تأثیر‌گذار بوده است.

این نماینده مجلس درباره علل دیگر کاهش رشد علمی کشور خاطر‌نشان کرد: زمانیکه در وزارت علوم شاهد ریاست مدیرانی باشیم که بیشتر دنبال اهداف سیاسی هستند، دغدغه تولید علم را ندارند و انتساب افرادی که فرسنگ‌ها با علم فاصله دارند، باید انتظار کاهش تولید علم را داشته باشیم و این موراد در بلند‌مدت تأثیر خود را می‌گذارند.

وزیر اسبق علوم تصریح کرد: در چند سال گذشته شاهد برخورد با اساتیدی بودیم که بر محور تولید علم فعالیت دارند اما عملکرد سیاسی آن‌ها با مشی ریاست دانشگاه متفاوت بوده است و مجموعه این دلایل بر روند کاهش رشد علمی در کشور تأثیرگذار است.

رئیس کمسیون آموزش مجلس درباره مقایسه تولیدات علمی دو وزارتخانه علوم و بهداشت اظهار داشت: اگر مجموعه تولیدات علمی وزارت علوم و بهداشت را با یکدیگر مقایسه کنیم، شاهد این هستیم که تحریم‌ها، کمبود تجهیزات و موارد دیگر در هر دو وزارتخانه وجود داشته است و حتی در وزارت بهداشت با توجه به نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی، این تحریم‌ها بیشتر اعمال شده است اما در وزارت بهداشت شاهد رشد خوبی در زمینه تولید علم هستیم.

نماینده مردم کرمان درباره اقدامات کمیسیون آموزش مجلس برای جلوگیری از روند کاهشی رشد علم در کشور خاطر‌نشان کرد: در کمیسیون آموزش، تذکرات لازم درباره کاهش رشد علمی کشور به وزیر علوم داده شده است و انتظار داریم زمانی‌ که مقام معظم رهبری خود به صحنه آمده‌اند و این تذکرات را داده‌اند، تذکرات ایشان در وزارت علوم نیز اجرایی شود و انشاالله با اجرایی شدن این توصیه‌ها، شاهد باشیم در حوزه فرهنگی و در شتاب علمی کشور رشد مثبتی صورت پذیرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کاهش رشد علمی کشور + اسناد + توضیحات+ لینک ها