سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری دوره های آموزش کسب و کار در دانشگاه فردوسی مشهد


علی مهرکیش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، علت تشکیل مدرسه کسب و کار را جهت دادن دانش آموزان و دانشجویان سالهای اول به سوی مسیری که بتوانند ذهن خود را برای انتخاب آینده ای موفق تر منسجم کنند ذکر کرد.
وی گفت: در این مسیر دستیابی به منابع اقتصادی ناشی از کارآفرینی و تسخیر عرصه های نو، ارزش تلقی می شود.
وی افزود: مدرسه کسب و کار دانشگاه فردوسی مشهد قصد دارد افرادی تربیت کند که بتوانند در حرکت به سوی تبدیل شدن به موفق ترین کارآفرینان و دارندگان کسب و کارهای نوآور و خلاق شتاب بگیرند و با کمک استادان و مربیان این حوزه به تحول عمیق دست بزنند.
مهرکیش اظهار کرد: اولین دوره مدرسه تابستانی کسب و کار فردوسی با هدف تقویت مهارت های حوزه کسب و کار، کارآفرینی، خلاقیت، ارتباط موثر، کار تیمی و حل مساله در مخاطبان این دوره و نیز تربیت افرادی توانمند در حوزه کارآفرینی، تابستان پارسال راه اندازی شد و در دوره دوم با تکیه بر تجارب سال گذشته در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی، تابستان سال جاری آغاز به کار می کند.
وی گفت: در این مدرسه ابتدا به مخاطبان ابزارهای خودشناسی آموزش داده می شود و مخاطب می آموزد که چه مهارتهایی دارد یا به چه چیزهایی علاقه مند است.
وی افزود: در مرحله بعد تکنیک های خلاقیت به مخاطب آموزش داده می شود تا با استفاده از این تکنیکها بتواند ایده های جدید ارائه دهد و با کمک مربی ها یک تیم از همفکران خود تشکیل داده و ایده خود را به سوی عملی شدن پیش ببرد.
مهرکیش اظهار کرد: در این مدرسه به دانش آموز و دانشجو ابزارهای راه اندازی یک کسب و کار موفق معرفی می شود تا بتواند در این مسیر از آنها استفاده کند.
وی ادامه داد: این مدرسه مهارت سخنرانی در جمع را نیز در مخاطبانش تقویت می کند.
وی گفت: در اختیار دادن کتاب و منابع آموزشی به منظور افزایش اطلاعات و طراحی بازدید ها و سخنرانی های انگیزشی و جذاب از دیگر برنامه های این دوره آموزشی است.
مدیر عامل آکادمی نوآوری و کارآفرینی مرکز رشد فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه دوره های این مدرسه به صورت فصلی برگزار می شود افزود: کسانی می توانند در این مدرسه ثبت نام کنند که دارای سن 14 تا 28 سال باشند.
وی اظهار کرد: موسسان این دوره های آموزشی امیدوارند مخاطبانشان مجموعه ای از مهارتها را کسب کنند تا با استفاده از آنها بتوانند در دوران بزرگسالی از کار و حرفه خود لذت ببرند.
آکادمی نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فردوسی مشهد با هدف افزایش فرهنگ کارآفرینی، شناسایی ایده­ های ناب و افراد خلاق، برگزاری کارگاه ­های آموزشی - مهارتی کارآفرینی برای پرورش ایده و حمایت از افراد خلاق شکل گرفته است.
این آکادمی در قالب واحد فناور مرکز رشد فناوری دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرده و تاکنون بسته های خدماتی ویژه نظیر مدرسه کسب و کار فردوسی، کارگاه های آموزشی و کمپ های گوناگون را به مخاطبان ارائه کرده است.
1922 / 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مدرسه کسب و کار فردوسی-دانشگاه فردوسی مشهد