سکانس‌های به یادماندنی آثار مذهبی


آی سینما/ در بخش دوم سکانس‌های به یادماندنی آثار مذهبی از دید هنرمندان، به سراغ شهرام اسدی کارگردان «روز واقعه»، پروانه معصومی بازیگر سریال «امام علی (ع)»، مریم بوبانی بازیگر «مختارنامه» و امین زندگانی بازیگر سریال های «معصومیت از دست رفته» و«مختارنامه» رفته ایم تا نظر آنها را در مورد تاثیر گذارترین سکانس مذهبی را جویا شود.

شهرام اسدی؛ گفتگو عبدالله با شتربان و راحله
شهرام اسدی را می توان به عنوان کارگردان مهم ترین فیلم عاشورایی دانست که فیلم اش توانست برخلاف احمدرضا درویش رنگ اکران عمومی را هم به خود ببیند. اسدی در مورد تاثیر گذارترین سکانس فیلم «روز واقعه» به آی سینما گفت: « من با تمام سکانس های «روز واقعه» ارتباط برقرار کردم و هنوز هم آن حس را نسبت به این فیلم دارم. اما اگر بخواهم به صورت موردی از آنها یاد کنم می توانم به سکانس گفتگو عبدالله با شتربان اشاره کنم که نقش شتربان را زنده یاد مهدی فتحی بازی کرد. یکی دیگر از سکانس های به یاد ماندنی این فیلم هم زمانی است که راحله به عبدالله می گوید: «حقیقت را یافتی؟» که ناگهان تصویر پارچه های سیاه را نشان می دهد. به نظرم این دو سکانس یکی از تاثیرگذارترین سکانس های این فیلم است»

پروانه معصومی؛ شهادت مالک اشتر
پروانه معصومی که در سریال «امام علی (ع)» نقش همسر مالک اشتر نخعی را ایفا می کرد، درباره تاثیر گذارترین سکانس این سریال به یادماندنی می گوید: «به نظر من، سکانس شهادت مالک اشتر یکی از تاثیر گذارترین قسمت های این سریال بود که خود من نیز در آن بازی کردم. در این سکانس بعد از خوراندن زهر به مالک همسر او در کنارش زانو می زند و با حاgتی گریان به او می گوید «پس بده!». که بعد از به شهادت رسیدن مالک اشتر، همسر او عاملان این امر را نفرین می کند، این سکانس به نظر من بسیار غم انگیز و تاثیر گذار بود.»

امین زندگانی؛ تنهایی مسلم در کوچه‌های کوفه
امین زندگانی را می توان یکی از پرکارترین بازیگران سریال های داوود میرباقری دانست. او که تا به امروز در فیلم «ملک سلیمان» شهریار بحرانی و سریال های مذهبی «معصومیت از دست رفته» و «مختارنامه» داوود میرباقری به ایفای نقش پرداخته است، نقش مسلم ابن عقیل در سریال «مختارنامه» را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نقش هایی می داند که در آن بازی کرده است: «سکانس های نقش مسلم ابن عقیل «مختارنامه» را من خیلی دوست داشتم، اما اگر بخواهم به تاثیر گذار ترین آنها اشاره کنم باید به سکانس تنها شدن مسلم در کوچه های کوفه اشاره کنم که یارانش یکی یکی در دل تاریکی شب ناپدید می شدند. سکانسی که کاسه آب را هم جلوی او مسلم می آورند و او به علت خونی که در آب می چکد ، آن را نمی خورد هم یکی از تاثیر گذارترین و غم انگیز ترین سکانس هایی بود که من در کارهای مذهبی بازی کرده ام.»

مریم بوبانی؛ بازخواست مختار
مریم بوبانی بازیگر نقش «دلهم» و همسر « زهیربن قین» در سریال «مختارنامه» تاثیر گذارترین بازی خود در این سریال را گفتگو و بازخواست مختار ثقفی می داند: «من دو سکانس این سریال را خیلی دوست داشتم، اولی مربوط به سکانس می شد که شخصیت «دلهم» از میان دو انگشت خود وقایع عاشورا به مختار نشان می داد و آن یکی هم به سکانسی بر می گردد که در بیابان روح این زن به بازخواست مختار می آید و علت غیبت او در واقعه کربلا را جویا می شود. این دو سکانس به نظر من بسیار خوب بود چون دیالوگ های آقای میرباقری به شکل بی نظیری در کنار یکدیگر قرار گرفته بود.»


ویدیو مرتبط :
سکانس و دیالوگی به یادماندنی از فیلم Taken