سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روستای «عراقیب» هنوز هم نماد مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در رام الله، روستای فلسطینی «عراقیب» که در عمق صحرای نقب و در نزدیکی شهر «بئر السبع» در جنوب سرزمین‌های اشغالی واقع شده، نماد ایستادگی و مقاومت در برابر اشغالگری و طرح‌های استعمار و شهرک‌ سازی در سرزمین‌های اشغالی است.

روستای عراقیب با جمعیتی بالغ بر 700 نفر یکی از 45 روستایی است که رژیم اشغالگر آن را به رسمیت نمی‌شناسد و نشانی از آن در نقشه‌های این رژیم مشاهده نمی‌شود، افزون بر اینکه این روستا از خدماتی مانند آب و برق و مراکز بهداشتی و ساختارهای زیربنایی و آموزش محروم است تا ساکنان این روستا را وادار به ترک خانه‌هایشان کند.

عراقیب از در سال 2010 و 2011 بیش از 20 بار به صورت جزیی و کلی توسط نظامیان صهیونیستی تخریب شد و طی 3 سال گذشته روند تخریب و انهدام این روستا افزایش یافته و به 90 مرتبه رسیده، اما هربار ساکنان روستا به عنوان یکی از راه‌های مبارزه با اشغالگران آن را دوباره بازسازی می‌کنند.

«صیاح الطوری» شیخ روستای عراقیب و سمبل مقاومت و مبارزه این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تصریح کرد: عشیره و اهالی روستایش خانه و روستای خود را هر قدر هم شرایط برای آنها دشوار و سخت شود، ترک نمی‌کنند و بازداشت‌ها و حبس شدن‌ها آنها را به وحشت نمی‌اندازد و وادار به ترک خانه‌هایشان نمی‌کند، چون آنها صاحبان بر حق این سرزمین هستند.

شیخ الطوری افزود: بسیاری از ساکنان صحرای نقب از خدمات آب بهداشتی محروم هستند و برای درمان کودکان خود حتی یک داروی ساده هم در این منطقه یافت نمی‌شود، با این حال آنها مصمم هستند، همچنان در خانه و روستای خود باقی بمانند.

وی ادامه داد: روستای عراقیب تاکنون 90 بار تخریب شده که آخرین بار ماه گذشته صورت گرفت، اما برای نود و یکمین بار اهالی آن را بازسازی کردند.

شیخ الطوری با بیان اینکه برخی خانه‌های این روستا بسیار قدیمی هستند و تاریخ بنای آنها به دوره عثمانی باز می‌گردد، افزود: بزرگترین یورش اشغالگران صهیونیست ژوئیه سال 2010 بود که طی آن 1700 نظامی و 2 یگان کماندوی ارتش اسرائیل درحالی که از هوا توسط بالگردهای جنگی حمایت می‌شدند، تلاش کردند، با بولدوزر خانه‌های روستا به طور کامل تخریب کنند.

شیخ روستای عراقیب گفت: در این حمله اشغالگران اقدام به ساخت زندانی میدانی در روستا و آلوده کردن آب چاه‌ها و کندن و سوزاندن درختان باغ‌ها از جمله درختان زیتون کردند.

برای شیخ صیاح تاکنون 48 پرونده جنایی در دادگاه‌های اسرائیل به خاطر ایستادگی و مقاومت در برابر تلاش‌های رژیم صهیونیستی در برابر تخریب روستای عراقیب تشکیل شده است؛ روستایی که از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی محروم از هرگونه خدمات است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
لحظه زیر گرفتن جوان فلسطینی توسط اشغالگران صهیونیست