سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



نرخ کمتر از دو درصدی مشارکت زنان ایرانی در اداره جامعه


  X  

تاریخ خبر : پنج‌شنبه 1394.08.21 - 10:16

نرخ کمتر از دو درصدی مشارکت زنان ایرانی در اداره جامعه

جماران/ مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری مرکزی گفت: نرخ مشارکت زنان در اداره جامعه کمتر دو درصد است.
زهرا فرجی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد استان مرکزی ضمن تبریک به ساحل سها به عنوان چهارمین مدیرکل زن در دستگاه‌های استانی، افزود: مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف یکی از پیش نیازهای توسعه جامعه است و ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه به این مهم سخت نیازمند است.
وی اظهار کرد: جوامعی که هنوز نتوانسته‌اند تعادل مطلوب، منطقی و قابل قبولی در این بحث بدست بیاورند قطعا در دستیابی به فرایند توسعه دچار مشکل خواهند بود.
مدیرکل امور بانوان استانداری مرکزی گفت: افزایش مشارکت زنان به عنوان یکی از پتانسیل‌های مهم و سرمایه عظیم در جوامع انسانی نقشی غیرقابل انکار و بی‌بدیل در توسعه خواهد داشت.
وی افزود: علیرغم رشد قابل قبول و محسوسی که زنان، در عرصه‌های مختلف داشته‌اند، اما هنوز فرصت مناسبی برای پیشرفت در اختیار ایشان نیست.
فرجی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته‌ای مثل نروژ و فنلاند مشارکت زنان در مدیریت دولتی بیش از 40 درصد است، گفت: متاسفانه این رقم در ایران کمتر از دو درصد است.
مشاور استاندار مرکزی در امور اقتصادی نیز در این مراسم گفت: اگرچه صحبت از استاندارد در دنیا مربوط به سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم است و ما در ایران با فاصله زمانی حدود پنج سال از آنها، فرایند استاندارد را شروع کرده‌ایم، اما امروز فاصله زیادی با آنها داریم.
یوسفی با بیان اینکه توجه مردم به استاندارد زیاد بوده و بواسطه آن به کالاها و خدمات اعتماد می‌کنند افزود: بحث کیفیت کالاها بحثی مهم و حیاتی است و تحقق این مهم بر عهده سازمان ملی استاندارد است.
وی اظهار کرد: دیگر مجموعه‌های دولتی مسئولیت‌های دیگری دارند و در زمینه کیفیت، استاندارد باید پاسخگو باشد.
یوسفی تاکید کرد: ما برای نزدیک‌تر شدن به توسعه نیازمند اقدام همگانی هستیم.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
روحانی به دنبال مشارکت اقوام در اداره کشور است!