پاپ: توافق‌ها درباره سوریه و لیبی امید‌ها به تحقق صلح را زنده می‌کند


رهبر کاتولیک‌های جهان از دو توافق یکی با هدف پایان دادن به درگیری‌های داخلی در سوریه و دیگری تشکیل دولت متحد ملی در لیبی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان که روز پنجشنبه 79 ساله شد، در جمع حاضران بر گرد درخت کریسمس در میدان سنت پیتر در واتیکان، رم گفت که درباره "سوریه عزیز" همیشه فکر می‌کند و ادامه داد:‌ این توافق در پایان یافتن جنگ داخلی در این کشور از سوی جامعه بین‌الملل بسیار عالی است و من از آن استقبال می‌کنم.

شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته پیش نویس قطعنامه‌ای را در حمایت از نقشه راه بین‌المللی به منظور تحقق صلح در سوریه تصویب کرد.

پاپ همچنین خواستار تداوم روند صلح در سوریه شده و اقدامات صورت گرفته برای لیبی به منظور تشکیل یک دولت متحد ملی را نیز ستود؛ کشوری که گروه‌های مختلف در آن روز پنجشنبه توافقی را تحت میانجی‌گری سازمان ملل و با هدف برقراری مجدد ثبات و کمک به مقابله با داعش در این کشور امضا کردند.

رهبر کاتولیک‌های جهان ادامه داد: تعهد در تشکیل یک دولت متحد ملی در لیبی باعث به وجود آمدن امیدهایی نسبت به آینده این کشور می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دستاورد توافق ، تحقق کامل وعده ی دکتر روحانی بود